نسخه چاپی

واریز یارانه نقدی خانوارها ادامه دارد

سخنگوی دولت با اشاره به تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ گفت: دولت طبق این قانون موظف است یارانه نقدی را هر ماه به حساب خانوارها واریز كند و ما نیز همین كار را انجام خواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از اقتصادایران،"محمدباقر نوبخت" با بیان این مطلب افزود: تأخیر دو روزه واریز یارانه خرداد و تیر 94 خللی در پرداخت یارانه ها ایجاد نکرده است و یارانه نقدی خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه ریزی های دولت در چارچوب تنظیم چگونگی هزینه کرد داراییهای آزاد شده گفت: در این خصوص برنامه ششم توسعه مناسب ترین برنامه ای است که می تواند این مأموریت را بر عهده گیرد چرا که زمان اجرای این برنامه تقریباً مصادف با اجرایی شدن لغو تحریمها خواهد بود.

وی تدوین این برنامه ریزی را در حیطه وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: رقم مورد نیاز سرمایه گذاری برنامه ششم توسعه بیش از هزار و شصت و سه هزار میلیارد تومان است که یقیناً رقم حدود 120 میلیارد دلاری دارایی های آزاد شده نمی تواند پاسخگوی چنین حجم سرمایه گذاری باشد.

نوبخت محوریت این برنامه ریزیها را سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در چارچوب ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: این مهمترین هنر و برنامه ای است که کارشناسان ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای دوره 1395 تا 99 در حال تدوین آن هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به انتظار مردم برای کاهش قیمتها و دوران بعد از لغو تحریمها افزود: ارزانی کالاها از طریق افزایش واردات از خارج از کشور به هیچ عنوان در

سیاستهای دولت نیست بلکه سیاست اصلی ما ایجاد ارزانی از طریق افزایش تولیدات داخلی ناشی از سرمایه گذاریهایی است که از منابع خارجی و داخلی بعد از تحریمها فراهم خواهد شد.

وی افزود: همه تلاش دولت در جهت بهره وری از ظرفیت های آزاد شده برای سرمایه گذاریهای خارجی و داخلی در جهت افزایش تولید و صادرات خودمان خواهد بود.

نوبخت با اشاره به سفرهای اخیر هیئت های اقتصادی کشورهای مختلف به ایران تصریح کرد: ما حتی برای این هیئت هایی که مستمراً وارد ایران می شوند پکیج هایی را آماده کرده ایم تا بدانیم از هر هیئت خارجی چه چیزی باید بخواهیم و از حضور آنها در چه زمینه ای استفاده کنیم ولی این به معنی در اختیار گذاشتن بازار کشور به آنها و زمینگیر کردن تولیدکنندگان داخلی با واردات نخواهد بود.

سخنگوی دولت در پایان تأکید کرد: این پیام را از سوی دولت به ملت بزرگ ایران می دهم که دولت در تلاش است تا در شرایط پساتحریم فضا را بگونه ای آماده کند که بتوان بیشترین بهره را از سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی متناسب با نیاز کشورمان ببریم.

۱۳۹۴/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...