نسخه چاپی

واكنش میرسلیم به امضای قرارداد طراحی و ساخت موتورهای كم مصرف؛

خضوع در برابر شركت‌های خارجی باعث تعطیلی تولیدات خودی می شود

عکس خبري -خضوع در برابر شرکت‌هاي خارجي باعث تعطيلي توليدات خودي مي شود

امروز نیز بر مبنای تشخیص نیاز واقعی كشور و نقشه راه مصوب ، مشغول طراحی برای تأمین نیاز آتی كشور با رعایت معیارهای زیست محیطی و كمینه كردن مصرف سوخت است.

به گزارش نما ،سید مصطفی میر سلیم مؤسس مرکز تحقیقات موتور در واکنش به خبر خبرگزاری صداوسیما که اعلام کرده ” قرارداد طراحی و ساخت موتورهای کم مصرف یورو ۶ , در حاشیۀ کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اتحادیه اروپا بین ایران و چهار شرکت خارجی به ارزش ۱۱۰میلیون یورو امضا شد.” در یادداشتی عنوان کرد: دور زدن مرکز تحقیقات موتور و خضوع در برابر شرکت‌های خارجی باعث تعطیلی تولیدات خودی است.



وی طی یادداشتی به اخبار مربوط به کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

یادداشت سیدمصطفی میرسلیم به شرح زیر است:

نزدیک ۱۸ سال است که مرکز تحقیقات موتور تأسیس شده و الحمدلله در این مدت گره­های متعددی را باز کرده و طرحهای مهمی را با بهره گیری از امکانات و تجهیزات داخلی و استفاده از نیروهای متخصص ایرانی و هر جا نیاز بوده با مشورت گرفتن از مؤسسات با تجربه و شناخته شدۀ جهانی ، به ثمر رسانده است. همین امروز نیز بر مبنای تشخیص نیاز واقعی کشور و نقشه راه مصوب ، مشغول طراحی برای تأمین نیاز آتی کشور با رعایت معیارهای زیست محیطی و کمینه کردن مصرف سوخت است.

آیا دور زدن چنین مرکزی و سپس خضوع در مقابل شرکتهای خارجی برای خرید محصول آنها ، آن هم به قیمت گزاف ، در حالی که امکان طراحی و تأمین آن محصول با همان کیفیت یا کیفیت برتر و بویژه هزینۀ کمتر و متناسب با شرائط کشور وجود دارد ، تحریم کردن خود و به رونق انداختن کسب و کار رقبای ما در خارج و تبدیل کردن ما به بازار مصرف کالاهای آنها و تعطیل کردن مراکزی که بحقّ کانونهای اقتصاد مقاومتی اند ، محسوب نمی شود؟

سید مصطفی میرسلیم

مؤسس مرکز تحقیقات موتور

۱۳۹۴/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...