نسخه چاپی

بیماری مسری كه در پایتخت نفوذ كرده است

محمد حقانی اظهار داشت ؛ در سال های گذشته بسیاری از اراضی و زمین های منابع طبیعی به طریق غیر قانونی تفكیك و برای آنها سند صادر شده است كه باید مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.

به گزارش نما ، رییس کمیته محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت:در ماه های گذشته و با تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مقابله با زمین خواری، شاهد رفع تصرف از برخی زمین های پایتخت هستیم.

محمد حقانی با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه در چند ماه گذشته گزارش هایی از سوی دادستان کل کشور و همچنین مسوولان وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده که نشان دهنده رفع تصرف از برخی زمین هاست.
وی افزود: زمین خواری مانند یک بیماری مسری در پایتخت نیز نفوذ کرده و محیط زیست تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بسیاری از اراضی و زمین های منابع طبیعی به طریق غیر قانونی تفکیک و برای آنها سند صادر شده است که باید مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.
حقانی تصریح کرد: در برخی زمین ها نیز ساخت و سازهایی انجام شده که مراجع قضایی باید با آنها برخورد کرده و دستور تخریب صادر کنند.

وی ادامه داد: دولت باید زمین ها و اراضی طبیعی را که مورد تعدی قرار گرفته اند را شناسایی کرده و به قوه قضاییه معرفی کند و در نهایت با متخلفان برخوردهای جدی و قانونی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: افرادی نیز وجود دارند که سال های پیش تخلف کرده و زمین ها را تصرف کرده اند بنابراین از مسوولان انتظار می رود آنها را نیز شناسایی کرده و با برخوردهای قانونی، اراضی بازپس گیرند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در زمین های کشاورزی حریم تهران شاهد گسترش ساخت و ساز به شکل ویلا هستیم که این کار صدمات جبران ناپذیری را هم به حوزه کشاورزی و هم به اقتصاد می زند بنابراین لازم است هرچه سریعتر با این کار نیز مقابله شود.

عضو شورای اسلامی شهر گفت: در چند سال گذشته برخورد منسجم و مناسبی با پدیده زمین خواری صورت نگرفته و به این دلیل اکنون شاهد تصرف غیر قانونی بسیاری از منابع طبیعی و سوء استفاده افراد از آنها هستیم.

حقانی اظهار داشت: در کنار اقدامات قانونی از سوی قوه قضاییه و دولت، شهرداری و اعضای شورای شهر نیز باید به طور مستمر از این اراضی بازدید کرده و مجوزها و پروانه های قانونی را به شدت کنترل کنند در این صورت می توان امیدوار بود که پدیده مذموم زمین خواری به تدریج ریشه کن شود.

۱۳۹۴/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...