نسخه چاپی

فریاد برای رد صلاحیت، سكوت در مقابل اقدامات گذشته

راهبرد اصلاح طلبان در خصوص فشار بر شورای نگهبان/خود كرده را تدبیر نیست

عکس خبري -راهبرد اصلاح طلبان در خصوص  فشار بر شوراي نگهبان/ خود کرده را تدبير نيست

متاسفانه اصلاح طلبان هیچگاه از خود نمی پرسند چرا گفتار وكردارشان با موازین وعرف جامعه مغایرت دارد و چرا در فتنه 88 بخش عمده ایی از آنها در كنار آشوبگران و اخلال گران امنیت نظام قرار گرفتند.

اختصاصی/به گزارش نما ،استراتژی تکراری رد صلاحیت به جرم اصلاح طلب بودن از سوی شورای نگهبان، یک حربه تکراری و بی فایده است که باز هم در آستانه انتخابات، اصلاح طلبان به آن متوسل شده اند. از فحوای کلام این روزهای سران اصلاح طلب و پادوهایشان بر می آید که آنها باز هم قصد دارند با این حربه شورای نگهبان را تحت فشار بگذارند تا بتوانند نیروها و عناصری را که در عدم صلاحیت شان شک و تردیدی نیست به سلامت از مهمترین فیلتر انقلاب اسلامی عبور دهند. در این راه هم به هر دستاویزی متوسل می شوند. روزی کل اصل تائید صلاحیت را زیر سئوال می برند و روزی هم جلوی عدالت اعضای شورای نگهبان علامت سئوال می گذارند، گاهی تنها شأن نظارت استطلاعی برای این شورا قائل می شوند و گاهی با بازی با کلمات صلاحیت شورا را زیر سئوال می برند.
همین چند روز پیش بود که محمدرضا عارف که این روزها سودای تکیه زدن بر صندلی ریاست مجلس را دارد و جریان اصلاح طلب تلاش دارد علی رغم تمام ناهماهنگی و عدم همراهی بدنه اصلاح طلبان حول محور او برای شرکت در انتخابات اجماع کند، این موضوع را پیش کشید و در سخنانی گفت: " از ماه‌ها قبل اصلاح طلبان را با عناوین مختلف از جمله "رد صلاحیت" تهدید می کنند و اصرار دارند جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای این چنینی عقب نشینی نمی‌کنند. "
حمیدرضا جلائی پور هم در مصاحبه ائی این بحث را پیش می کشد و می گوید:آن طرف بیکار نیست. آنها ابزارهای مختلفی دارند. حذف، ناامن کردن فضا برای اصلاح طلبان، پرونده سازی، احضار، جنگ تبلیغاتی، شایعه پراکنی و اختلاف افکنی و کارهایی از این دست در دستور کارشان هست.
علی مطهری هم وارد این عرصه شده و با پيش بيني احتمال رد صلاحيت گسترده اصلاح طلبان از سوي شوراي نگهبان در اين انتخابات، تاکيد کرده بود که پيروزي اصولگرايان در مقابل اصلاح طلباني نيازمند عدم حضور اصلاح طلبان در کارزار انتخاباتي است.
وی همچنین در پيش بيني ترکيب مجلس دهم نيز گفته: ترکيب مجلس دهم به نوع رفتار شوراي نگهبان بستگي دارد. اگر افراد مؤثر جريان اصلاحات يا مستقل را حذف کنند مجلس خوبي نخواهيم داشت.
از این دست سخنان و مصداقها زیاد است اما نکته اینجاست که هیچگاه افراد جریان اصلاح طلب نمی گویند ما چه کرده ایم که رد صلاحیت می شویم. اصلاح طلبانی که امروز داعیه ترس از فیلتر شورای نگهبان دارند چرا هیچگاه از عملکرد خود نمی ترسند،متاسفانه اصلاح طلبان هیچگاه از خود نمی پرسند چرا گفتار وکردارشان با موازین وعرف جامعه مغایرت دارد و چرا در فتنه 88 بخش عمده ایی از آنها در کنار آشوبگران و اخلال گران امنیت نظام قرار گرفتند. به عبارتی آنها ظاهرا ً اعتقاد ندارند که خود کرده را تدبیر نیست و تدبیرشان در این است که شما را به فعل ما نباید کاری باشد.
اما باید این دوستان را از اشتباه استراتژیک در آورد .هیچ کس در این نظام نمی تواند اجازه دهد که اشخاصی که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» را در مقابل «جمهوری اسلامی» بر زبان رانده‌اند و به آن دامن زده‌اند، وارد سیستمی شوند که جمهوریت و اسلامیت از ارکان آن است و یا  کسانی که بر آتش فتنه 88 دمیده اند و امروز حتی برائتی از آن ندارند دوباره وارد دایره نظام شوند و به فتنه گریهایشان ادامه دهند.
حرف قابل قبول سخن معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان است که گفت: در دوره‌اي اشخاص منتسب به فتنه، کانديدا شدند که صلاحيت آنها رد شد يا افراد منتسب به جريان‌هاي انحرافي وارد صحنه شدند که صلاحيت آنها احراز نگرديد.  اکنون نيز اگر جريان ديگري فعال شود و افراد فاقد صلاحيت را به صحنه انتخابات بفرستد، به همان شکل عمل خواهيم کرد و بر اساس قانون با آنها رفتار خواهد شد. ما با خط، جناح و اشخاص کاري نداريم و براي ما اشخاص تفاوتي ندارند.
در پایان استناد می کنیم به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند:« این وظیفه شورای نگهبان است و قهراً باید صلاحیّت‌ها را احراز کند؛ همچنان‌که وظیفه وزارت کشور هم هست. کسی که داوطلب می‌شود تا وارد میدانی شود که شرایطی برای آن میدان هست و شما هم مسؤول این گذرگاه هستید، طبیعی است که بایستی شرایط را در آن شخص احراز کنید.»1
1- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای نگهبان (۲۴ دی ۱۳۸۲)

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...