نسخه چاپی

فوتبال ایران به سرطان مبتلا شده!

مدیرعامل سابق پاس می‌گوید فوتبال ایران به سرطان مبتلا شده و دولت و وزارت ورزش باید فكری جدی به حال این رشته ورزشی كنند چرا كه قهر با این رشته پرطرفدار علاج این بیماری نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنامصطفی آجرلو با بیان اینکه باید با تعامل و همکاری، بحران‌های این مقطع از فوتبال را پشت سر گذاشت گفت: وضعیت اقتصادی کشور مشخص است و طبیعتا تیم‌های فوتبال هم دارای مشکلات اقتصادی هستند ولی اینکه بخواهیم به خاطر بدهی‌ها، فوتبال را تعطیل کنیم به مصلحت نیست.

او اضافه کرد: دغدغه‌های سازمان لیگ هم قابل احترام و اهمیت است و به هر حال نمی‌شود فوتبال را بدون مدیریت اداره کرد و باید نظرات مدیریتی در آن اعمال شود.

آجرلو گفت: این راهکار که درباره نحوه برخورد با باشگاه‌های بدهکار گفته شده مثل یک مسکن عمل می‌کند. بیان این مطلب نمی‌تواند به ضرر فوتبال باشد ولی اجرای آن به ضرر فوتبال کشور است.

عضو سابق هیات مدیره تراکتورسازی در پاسخ به اینکه آیا این گونه احکام که توانایی اجرایی شدن ندارند موجب بی‌اعتمادی مردم به این احکام و قوانین نخواهند شد، گفت: متاسفانه این اتفاق افتاده است. به هر حال باید درباره آنچه عمل می‌شود سخن گفت.

وی افزود: من مشکل فوتبال را در بدهی‌ها نمی‌بینم. در کشور ما فوتبال و مخصوصا فوتبال حرفه‌ای بیماری شدیدی دارد و این بیماری مثل سرطان در حال فراگیری است و اگر این غده سرطانی درمان نشود و تحت کنترل قرار نگیرد آسیب‌های جدی‌تری به فوتبال کشورمان وارد می‌کند. با رفع این بدهی‌ها مشکل فوتبال کشور حل نخواهد شد.

مدیرعامل سابق پاس اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط فوتبال در وزارت ورزش و دولت نسبت به حل و درمان این بیماری باید جدی باشند و حساسیت خاصی نشان دهند چون فوتبال فقط برای وقت پر کردن جوانان نیست بلکه موضوع قابل ملاحظه‌ای برای کشور است و نمی‌شود به عنوان یک موضوع دسته چندمی با فوتبال برخورد کرد.

آجرلو با بیان اینکه نمی‌شود با قهر و دعوا به موضوعات فوتبال رسیدگی کرد گفت: هیات دولت، معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش باید به فوتبال کمک کنند. فوتبال برای یک فرد نیست که با آن قهر کنند. وقتی نمی‌توانند مشکلات فوتبال را درست درمان کنند ابلاغیه می‌آید که اگر بدهی‌ها پرداخت نشود، بعدها تیم‌های بدهکار نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند.

وی با اشاره به موضوع بدهی باشگاه‌ها و تهدید باشگاه‌های بدهکار به عدم دریافت مجوز حضور در لیگ گفت: این موضوع مثل فردی است که ما دستش را بسته‌ایم و او را به سد کرج انداخته‌ایم و به او می‌گوییم شنا کن، اگر شنا نکنی می‌میری. حالا شما خودتان قرارداد بسته‌اید ولی تامین اعتبار نکرده‌اید و می‌گویید باشگاه‌ها بدهی‌شان را بدهند وگرنه لیگ برگزار نمی‌شود!

وی با بیان اینکه آن چیزی که در فوتبال کشور ماست فوتبال حرفه‌ای نیست، گفت: فوتبال حرفه‌ای باشگاه محور است نه فدراسیون‌محور و نه لیگ‌محور. کشور باید به سمتی برود که بگذارند باشگاه‌ها خود پول دربیاورند.

آجرلو درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال نیز گفت: اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، این تصور وجود دارد که می‌خواهند واگذار کنند اما متاسفم از اینکه وزارتخانه‌های مربوطه و مسئول این کار به طور غیر کارشناسانه و غیر حرفه‌ای با تدبیر نادرست کاری که در خصوصی‌سازی داشت اجرا می‌شد را به بن‌بست رساندند.

وی افزود: بدا به حال ورزش کشور که به جای فکر و مشورت با نخبگان، غیر متخصصان را دور هم جمع می‌کنند و بعد از مدتی پرچم ناموفقیت را بالا می‌برند و دوباره روز از نو، روزی از نو.

۱۳۹۴/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...