نسخه چاپی

قیمت طلا باز هم سقوط كرد

طلا پس از اینكه طولانی‌ترین كاهش هفتگی از سال 2012 تاكنون را سپری كرد، در نخستین روز فعالیت بازار جهانی روند نزولی را از سر گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلا پس از اینکه طولانی‌ترین کاهش هفتگی از سال 2012 تاکنون را سپری کرد، در نخستین روز فعالیت بازار جهانی روند نزولی را از سر گرفت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.4 درصد کاهش یافت و به 1094 دلار رسید و تا اواسط روز به وقت محلی 1096 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با یک درصد افزایش به 1096 دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته 4.1 درصد کاهش داشت.

طلا در پنج هفته گذشته کاهش داشته و بهای آن روز جمعه به 1077 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از فوریه سال 2010 بود و به سوی بزرگترین کاهش ماهانه در دو سال گذشته پیش می‌رود.

این فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که از ارزش دلار پشتیبانی کرده و تقاضای سرمایه گذاری برای داراییهای بدون بازدهی مانند طلا را محدود کرده، 7.4 درصد کاهش یافته است.

بر اساس پیش بینی اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ، احتمال تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا اندک بوده اما احتمال افزایش در نشست سپتامبر 50 درصد است.

تحلیلگران بانک یو بی اس پیش بینی کرده اند که هر اونس طلا در کوتاه مدت به 1050 دلار سقوط خواهد کرد. تحلیلگران شرکت استرالیایی آی جی لیمیتد پیش بینی کرده اند طلا تا شش هفته آینده ممکن است به هزار دلار در هر اونس سقوط کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با کاهش قیمت طلا، سرمایه گذاران داراییهای طلایشان را کاهش می‌دهند. ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا هفته گذشته 1.3 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش هفتگی از ماه مارس بود.

برای سرمایه گذارانی که روی طلا سرمایه گذاری کرده بودند، دو سال گذشت بسیار دشوار بوده است به طوریکه از پایان سال 2012 تاکنون بیش از 84 میلیارد دلار از ارزش صندوقهای سرمایه گذاری کاسته شده است.

شاخص دلار بلومبرگ که این ارز را در برابر سبدی از 10 ارز بزرگ نشان می‌دهد، پس از پنج هفته صعود، روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش یافت.

بانک سرمایه گذاری مک کواری در گزارش اخیر خود با اعلام اینکه طلا جذابیتش را به عنوان یک کالا و جایگزینی برای ارزها از دست داده است، دورنمای قیمت این فلز در سال 2016 را به میزان 15 درصد کاهش داد و 1163 دلار برآورد کرد. شرکت خدمات مالی مورگان استنلی هم پیش بینی کرده است که طلا در بدترین سناریوی احتمالی ممکن است به سطح 800 دلار در هر اونس سقوط کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حداکثر 0.5 درصد کاهش یافت و به 14.6006 دلار رسید. هر اونس پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 985 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.4 درصد افزایش، 627 دلار بود.

۱۳۹۴/۵/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...