نسخه چاپی

كواچ :لیست سیاه، حرف احمقانه‌ای است

یك هفته بعد از شروع تمرین تیم ‌ملی والیبال، بالاخره خبرنگاران اجازه حضور در اردو را گرفتند. تیم ‌ملی والیبال بعد از لیگ جهانی، شهریورماه در ورلدكاپ برای سهمیه المپیك رقابت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرورزشیکواچ اما قبل از ورلدکاپ در جام واگنر با 3 تیم بازی می‌کند و بعد هم با روسیه. این بار اما مصاحبه کواچ با خبرنگاران بیشتر جنبه واکندن سنگ‌ها از هم بود. کواچ از شروع خوب اردو گفت تا نداشتن لیست سیاه.

کار را دوباره شروع کردید.

از هفته پیش تمرین را شروع کرده‌ایم و خوشحالم که بدون هیچ مشکل و مصدومیت بازیکنان کار را شروع کرده‌ایم، البته نه با همه توان. چرا که بازیکنان دو هفته‌ای استراحت کرده‌اند و حالا هم کم‌کم تمرین می‌کنند تا آماده شوند.

جام واگنر را چطور می‌بینید؟

تیم قبل از ورلدکاپ بازی‌های دوستانه‌ای در جام واگنر با تیم‌های لهستان و فرانسه دارد. علاوه بر بازی‌های لهستان، با تیم روسیه هم بازی داریم تا تیم با صد ‌درصد آمادگی به ورلدکاپ برود.

ایران چقدر شانس برای حضور در المپیک دارد؟

در ورلدکاپ علاوه بر ایران تیم‌های مدعی و مطرحی شرکت می‌کنند. با این حال ما هم به همان اندازه شانس داریم. خیلی سخت است از حالا درباره سهمیه المپیک صحبت کنم اما تیم من توانایی بازی با همه تیم‌ها را دارد و حتی در بعضی مواقع بهتر از آنها بازی می‌کند. با این حال در ورلدکاپ ما 11 مسابقه در 15 روز داریم و جدای از آن، تغییر شهر کار را خیلی سخت‌تر می‌کند.

بعد از اعلام لیست بازیکنان دعوت شده به اردو اسمی از نادی و فرهاد ظریف نیست، چرا؟

من سعی کرده‌ام بهترین‌هایی که برای تیم مفید هستند را انتخاب کنم. خیلی سخت است که بخواهم درباره نادی صحبت کنم، چرا که بعد از بهبود شرایط جسمانی‌‌اش با تیم جدی تمرین کرد اما زانویش دوباره متورم شد و نتوانست ادامه دهد اما درباره بقیه؛ شاید بازیکنان زیادی باشند که فکر کنند می‌توانند در جمع تیم باشند اما من تصمیم می‌گیرم و من انتخاب می‌کنم. بازیکنانی که در اردو هستند، مناسب تیم هستند. اگر آنها در آینده شرایط خوبی داشته باشند، با تغییر تصمیمم آنها را دوباره دعوت کنم.

کواچ چه انتظاری از مسئولان دارد؟

شاید وظیفه من نباشد اما چیزهایی که نیاز دارم، شرایط و امکانات خوب است. من می‌خواهم بگویم شاید بعضی خبرنگاران درباره لیست سیاه صحبت کرده‌اند و اینکه بازیکنانی مثل تشکری در تیم نیستند. اصلاً لیست سیاهی در کار نیست. من مربی خارجی در ایران هستم و ترجیح می‌دهم بهترین‌ها را داشته باشم. اگر اشتباهی کرده‌ام، شاید فنی باشد نه چیز دیگری. ترجیح دادن بازیکنی به بازیکن دیگری نبوده. شاید صحبت درباره لیست سیاه احمقانه باشد. ما برای شروع کار در ماه فروردین یکسری از بازیکنان را دعوت کردیم که تشکری نخواست با ما ادامه دهد. من تعداد بازیکنان زیادی را دعوت کردم؛ 37 بازیکن. تشکری هم مثال بود. امثال تشکری زیاد بودند اما هر بازیکنی باید افتخار کند که برای تیم ‌ملی بازی کند و توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد.

رسانه‌های ایرانی فارسی‌زبان هستند. شما آنها را چطور پیگیری می‌کنید؟

وقتی اسمم را می‌بینم، انتخاب می‌کنم و می‌دهم مترجم آن را برایم ترجمه کند.

۱۳۹۴/۵/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...