نسخه چاپی

توصیه‌هایی در خصوص گوشت شتر!

مدیركل دامپزشكی خراسان‌جنوبی گفت: مصرف گوشت توسط انسان با انتخاب و گزینش نوع معینی از گوشت همراه بوده و نخوردن نوع معینی از گوشت متكی بر برخی اعتقادات و یا عادت‌های مخصوصی است.

به گزارش نما به نقل از ایسناعلیرضا رفیعی‌پور گفت: این گوشت حاوی پروتیین‌های با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن، فسفر و کلسیم است.

رفیعی‌پور اظهارکرد: گوشت شترهای کم‌سن و سال که بین یک تا سه ساله هستند از نظر مزه، طعم و نرمی شبیه گوشت گوساله است، اما دلایلی که باعث شده مردم گمان کنند این گوشت دیرپز است، استفاده از گوشت شتر پیر است.

وی افزود: هر چه عمر شتر بالا برود پیوند بین بافت‌های گوشت آن افزایش یافته و حرارت پخت دیرتر بر آن تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گوشت شتر پیر برای سرخ‌کردن مناسب نیست، اظهارکرد: میزان کلاژن این نوع گوشت زیاد و حین سرخ‌کردن ناپز می‌ماند.

رفیعی‌پور ادامه داد: کوهان شتر چربی خالص است، زیاده‌روی در مصرف آن برای تمام افراد بویژه افراد با چربی خون بالا بسیار مضر است.

وی تصریح‌کرد: گوشت شتر در بیشتر نقاط به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، بنابراین هنگام تهیه آن دقت کنید که ظاهر گوشت لزج، چسبنده و مترشح نباشد و عضلات سفت و قوام طبیعی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: هر نوع بوی غیرطبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، تعفن و کپک‌زدگی علامت فساد گوشت بوده و خشک و چروکیده بودن از علایم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیربهداشتی است.

رفیعی‌پور خاطرنشان کرد: این گوشت با دیگر فرآورده‌های آن "دل، جگر، قلوه" باید داخل یخچال‌های ویترین‌دار نگهداری شود.

۱۳۹۴/۵/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...