نسخه چاپی

اتهام آمریكا علیه ایران درباره قاچاق انسان

آمریكا در گزارش سالانه جهانی خود در خصوص « بردگی نوین » تایلند، ‌روسیه و ایران و همچنین لیبی را به مبارزه نكردن كافی با تجارت انسان متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما: آمریکا در گزارش سالانه جهانی خود در خصوص « بردگی نوین » تایلند، ‌روسیه و ایران و همچنین لیبی را به مبارزه نکردن کافی با تجارت انسان متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ این کشورها مانند ونزوئلا ،‌الجزایر ،سوریه ،‌یمن ،‌کره شمالی یا زامبیا پیش از این در پایین ترین رده طبقه بندی بوده اند که هر سال وزارت امور خارجه آمریکا تهیه و جان کری آن را اعلام می کند.
در مقابل ، مالزی که سال گذشته به پایین جدول سقوط کرده بود امسال به سبب « تلاش های چشمگیر» کوالالامپور برای مبارزه با قاچاق انسان، در یک رده بالاتر یعنی رده دو « تحت نظارت » قرار گرفت.

کشورهای قرار گرفته در رده سه به رعایت نکردن معیارهای بین المللی و انجام ندادن «تلاش های گسترده در این زمینه» متهم هستند.
روسیه دست کم از سال 2013 در این رده آخر قرار می گیرد که خشم مسکو را در آن زمان برانگیخته بود.

در مقابل چین سال 2014 یک رده بالاتر آمد و در رده دو « تحت نظارت» قرار گرفت و امسال نیز همچنان در این رده قرار دارد .

اغلب کشورهای غربی از جمله کشورهای اروپایی ،‌آمریکا و استرالیا و ‌تایوان ، شیلی یا ارمنستان در مقابل در رده نخست قرار دارند که به سبب مبارزه با قاچاق انسان و رعایت کامل معیارهای بین المللی مورد تمجید قرار گرفته اند. اسرائیل نیز در این میان قرار دارد.

بنابراعلام سازمان بین المللی کار ، تجارت انسان هر سال 150 میلیارد درآمد دارد که 99 میلیارد آن در بخش صنعت جنسی است. آمریکا اعلام می کند حدود 20 میلیون نفر قربانی این تجارت هستند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مقدمه این گزارش اعلام کرد :« تجارت انسان ، توهین به کرامت انسانی و تعرض به آزادی است .»

وی خواستار مبارزه با بردگی نوین شد.

۱۳۹۴/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...