نسخه چاپی

دستجردی: وزیر پزشك خانواده هستم

عکس خبري -دستجردي: وزير پزشك خانواده هستم

وزیر بهداشت تاكید كرد كه با رشد 20 درصدی تعرفه‌های درمانی سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت چندان افزایش نمی‌یابد بلكه سهم دولت و بیمه‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه مراسم آغاز اجراي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي تهران، درباره افزايش 20 درصدي تعرفه‌هاي درمان، گفت: نظر وزارت بهداشت براي افزايش تعرفه‌ها، رشد 25 درصدي بود اما با توجه به جلسات و بررسي‌هاي انجام شده به اين توافق رسيديم كه تعرفه‌ها در سال جاري 20 درصد رشد يابد. اميدواريم اعتبارات و بودجه‌ها در سال‌هاي آتي افزايش يابد تا بتوانيم رشد منطقي در تعرفه‌هاي تشخيصي درماني داشته باشيم.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر افزايش سهم مردم در پرداخت هزينه‌هاي سلامت به دنبال رشد 20 درصدي تعرفه‌هاي تشخيصي درماني، گفت: لازم است در اين زمينه حمايت‌هاي سازمان‌هاي بيمه‌گر را داشته باشيم. با پرداخت به موقع مطالبات مراكز درماني از سوي بيمه‌ها و همچنين با اجراي برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، سهم مردم در پرداخت هزينه‌هاي سلامت افزايش نمي‌يابد.

وزير بهداشت افزود: رشد 20 درصدي تعرفه‌ها، سهم دولت و بيمه‌ها را در پرداخت هزينه‌هاي سلامت افزايش مي‌دهد. اكنون مردم 10 درصد فرانشيز را مي‌پردازند كه با رشد 20 درصدي تعرفه‌ها، تغيير چنداني در سهم مردم ايجاد نمي‌شود. اما سهم 90 درصدي بيمه‌ها در پرداخت هزينه‌هاي سلامت به دنبال رشد 20 درصدي تعرفه‌ها بيشتر مي‌شود.

دستجردي گفت: در مجموع افزايش 20 درصدي براي تعرفه‌هاي بخش دولتي و خصوصي در نظر گرفته شد، اقدامات مقدماتي اين موضوع انجام شده است.

وزير پزشك خانواده هستم

با اجراي برنامه پزشك خانواده سن اميد به زندگي در كشور افزايش مي‌يابد

وي در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري، خود را وزير پزشك خانواده ناميد و گفت: برنامه پزشك خانواده از جمله برنامه‌هاي محوري و استراتژيك وزارت بهداشت است و تمام سعي خود را براي اجراي هر چه بهتر اين برنامه انجام مي‌دهيم. از اين پس براي افتتاح برنامه پزشك خانواده، هفته‌اي يك مرتبه به استان‌هاي مختلف كشور سفر خواهم داشت، پس از آن نيز براي نظارت، پيگيري و رسيدگي بر امور اجراي اين برنامه به شهرهاي مختلف سفر خواهم داشت.

دستجردي ادامه داد: برنامه پزشك خانواده يعني آن كه هر فرد ايراني يك پزشك مخصوص به خود داشته باشد. با اجراي اين برنامه سرگرداني‌هاي احتمالي در سيستم بهداشتي درماني خاتمه مي‌يابد. برنامه پزشك خانواده يعني ايجاد رضايتمندي 100 درصدي در مردم.

وي با بيان آنكه در حال حاضر سن اميد به زندگي در كشور بيش از 72 سال است، ادامه داد: با اجراي برنامه پزشك خانواده و نقش سلامت محوري اين برنامه، قطعا افزايش اميد به زندگي را خواهيم داشت.

۱۳۹۱/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...