نسخه چاپی

تكیه بر ببر كاغذی

حمیدرضا ترقی

ریشه‌های اختلاف جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه آمریکا تنها در مسائل سیاسی نیست، بلکه در مبانی اعتقادی و گفتمانی و فکری است، زیرا انقلاب اسلامی بر پایه گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) دعوت به خدا و یکتاپرستی و رهایی بشر از سلطه طواغیت و شیطان ها شکل گرفته ولی نظام استکباری آمریکا بر مبنای دعوت به خود و سلطه بر بشریت و استعمار و استثمار آنها به نفع سرمایه‌داران و صاحبات قدرت و ثروت.

بر همین اساس است که در افق راهبردی نظام جمهوری اسلامی پایانی برای تخاصم با نظام سلطه نمی‌توان یافت و استکبار ستیزی که در جوهره نظام اسلامی است اجازه نمی‌دهد با چنین قدرتی کنار آییم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان و در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات ما با آمریکا در مورد هسته‌ای به معنای تعطیل شدن استکبارستیزی است؟ فرمودند: مگر مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار است؟

اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلاً تابع قرآن نیستیم. این جزو مبانی انقلاب است.(20/4/94)

جریان عادی‌سازی روابط با آمریکا

از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی جریان غرب‌گرا و یا مرعوب غرب در کشور که فریفته تمدن غرب بوده و تمام دستاوردهای آن را مثبت تلقی می کنند و یا از آن ببر کاغذی قدرتی در تصور خود ساخته‌اند که بدون تکیه به او نمی‌توان به رشد و توسعه دست یافت، تمام تلاش خود را به کار برده‌اند تا از راههای گوناگون با روحیه ضد استکباری ملت و انقلاب اسلامی مبارزه کرده و جنایات آمریکا در قرن اخیر علیه ایران را از حافظه تاریخی ملت پاک کرده و تنفر‌زدایی نمایند و با تبلیغ و ترویج مذاکره و عادی‌سازی روابط زمینه بازگشت دوباره این قدرت استکباری به کشور را فراهم سازند. این جریان که با ابزارهای رسانه‌ای تلاش کرده باور و اعتقاد مردم نسبت به نظام سلطه غرب را تغییر دهد و پرده بر خباثت‌ها و جنایات و دشمنی‌های آمریکا بکشد، در تلاش است افکار عمومی را نسبت به نظام سلطه از چند راه زیر استحاله کند:

1- عادی سازی روابط تهران – آمریکا

2- سانسور مواضع زورگویانه غرب و آمریکا در رسانه‌های زنجیره‌ای

3- تزریق نگاه خوش بینانه نسبت به غرب در جامعه

4- توجیه جنایات و خیانت های آمریکا علیه ایران در گذشته

5- بزرگ‌نمایی قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا و بلامنازع جلوه دادن آن در مسیر پیشرفت

6- معطوف کردن هر گونه پیشرفت کشور به حل منازعه با آمریکا

7- مشترک‌سازی بین منافع جمهوری اسلامی و آمریکا در عرصه سیاسی و منطقه‌ای

سیاست‌های متضاد بین ایران و آمریکا

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین
تفاوت سیاست و دیدگاه بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در جمع مسئولان نظام مواردی را تشریح کردند:

1- آمریکا تزریق تفرقه می‌کند به دنیای اسلام و ما دعوت به وحدت می‌کنیم.

برای اینکه منافع قدرت های بزرگ در تفرقه جهان اسلام است و نمی‌خواهند امت اسلامی یکپارچه باشد، نمی‌خواهند این قدرت عظیم در افق قدرت های جهانی سربلند کند و خودش را نشان دهد. زیرا اگر یکپارچه شد در سپهر سیاست جهانی بدون تردید یک قدرت منحصر به فرد می شد. رژیم صهیونیستی را در این منطقه کاشتند برای اینکه در بین مسلمین ایجاد اختلاف کند و مسلمانان را به خود مشغول کند. جنگ سنی و شیعه راه انداختند و سازمان هایی مثل القاعده و داعش ساختند تا این اختلافات را توسعه دهند. افراد افراطی از شیعه و سنی را پول و امکانات می‌دهند تا این اختلافات را تشدید کنند.

2- در عراق دنبال سرنگونی نظام و حکومت برآمده از انتخابات و دموکراسی هستند تا نگذارند این حکومت پا بگیرد و به حل مشکلات مردم بپردازد، ولی ما معتقد به حمایت از تمامیت ارضی و دولت قانونی عراق و استقلال آن کشور و عدم دخالت بیگانگان در سرنوشت آن هستیم.

3- در سوریه سیاست استکبار این است که به هر قیمتی هست دولت شناخته شده به مقاومت در برابر صهیونیسم را سرنگون کند، ولی سیاست ما ضد این است، آنها می‌خواهند بنشینند بیرون از اراده ملت این دولت ضد صهیونیست و مقاوم را حذف کنند، ما معتقدیم تصمیم‌گیر در این کشورها چه سوریه، چه یمن و چه بحرین و چه لبنان و چه عراق، خود ملت های آن کشورند و از بیرون کسی نباید برای آنها تصمیم بگیرد. ما دولت سوریه را که هدفش ایستادگی در مقابل صهیونیست هاست را برای دنیای اسلام مغتنم می‌دانیم.

4- در لبنان شریف‌ترین گروه دفاع ملی آن کشور یعنی حزب الله را که جزء شریف‌ترین و پاکیزه‌ترین و با ایمان و فداکارانه و موفق عمل می‌کنند را متهم به تروریست می‌کنند، در حالی که اینها در مقابل متجاوز ایستاده‌اند و در برابر عوامل استکبار یعنی اسرائیل و ترویست ها ایستاده‌اند، بله ما از این عناصر مؤمن و فداکار حمایت می‌کنیم.

5- در یمن آن رئیس جمهور مستعفی که با لباس زنانه از کشور فرار کرده و مشروعیت ندارد و از کشور دیگری خواسته که مردم کشورش را بکشد کودکان را بکشد، مساجد را نابود کند، مدارس و بیمارستان ها را منهدم کند مورد حمایت استکبار است، ولی ما از مردم یمن و انقلابیونشان حمایت می‌کنیم.

6- در مورد بحرین هم همین طور است آمریکا از دولتی که حقوق مردم را پایمال می‌کند حمایت می‌کند ولی ما از حق رای مردم حمایت می‌کنیم.

7- و بالاخره در مورد فلسطین؛ آمریکا از رژیم اشغالگر و غاصب حمایت می‌کند ولی ما از مظلومین و حق تعیین سرنوشت توسط فلسطینی‌ها. اینها نمونه‌هایی از سیاست های متضاد جمهوری اسلامی و آمریکا در منطقه و جهان است که اجازه نمی‌دهد این دو قدرت در کنار همدیگر قرار گرفته و با هم تفاهم کنند.

رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان فرمودند:

آمریکا اتّم مصادیق استکبار است. ما به این مسئولین محترمی که در قضیه هسته‌ای مذاکره می‌کنند، گفته‌ایم که فقط در مسئله هسته‌ای شما حق دارید مذاکره کنید، در هیچ مسئله دیگری حق ندارید مذاکره کنید و نمی‌کنند. مبارزه با استکبار تعطیل‌پذیر نیست، تکلیفش کاملا روشن است، و خودتان را آماده کنید برای ادامه مبارزه با استکبار 20/4/94

بنابر این مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکا ادامه خواهد داشت تا وقتی که دست از سیاست‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استکباری خود بردارد.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...