نسخه چاپی

ارتباط نگهداری گربه با خودكشی در زنان!

عکس خبري -ارتباط نگهداري گربه با خودکشي در زنان!

محققان بر اساس تازه ترین تحقیقات خود هشدار دادند كه نگهداری گربه با میانگین خودكشی در زنان در ارتباط است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا، این تحقیقات حاکی است: مدفوع گربه ها با میانگین خودکشی در زنان ارتباط دارد.

در این تحقیقات آمده است: میزان تلاش برای خودکشی در زنان چه بسا به علت واکنش دستگاههای ایمنی بدن آنها به یک انگل به اسم توکسوپلاسما گوندی است که به طور اساسی از طریق تماس با مدفوع گربه ها در خانه‌ها ایجاد می‌شود.

گربه سانان میزبان اصلی این انگل هستند که معمولاً بعد از خوردن جوندگان آلوده، به آن مبتلا می‌شوند. بیماری در گربه نیز معمولاً با علائم خفیف یا بدون علامت ظاهر می‌شود. انگل در بدن گربه چرخه داخل روده‌ای را طی کرده سپس از طریق مدفوع گربه وارد محیط یا خاک می‌شود.

انگل در این مرحله بیماریزایی ندارد و بعد از گذشت 2 تا 20 روز به صورت بیماریزا برای میزبانهای واسط (پستانداران از جمله انسان) در می‌آید و در صورتی که انسان با خاک آلوده به مدفوع گربه تماس داشته باشد، از راه مخاط یا دستگاه گوارش، انگل وارد بدن انسان شده و چرخه خارج روده‌ای خود را شروع می‌کند.

در مورد گربه‌های خانگی که با محیط بیرون تماس ندارند این خطر بسیار کم است و فقط توصیه می‌شود که برای احتیاط خانم حامله ظرف مدفوع گربه را تمیز نکند.

این تحقیقات حاکی است: باوجود اینکه نزدیک به یک سوم انسانها به شکلی میزبان این انگل در بدن خود (بدون اینکه حتی بدانند) هستند اما افزایش درصد آن در بدن زنانی که دست به خودکشی می‌زنند، سوالات زیادی را مطرح می‌کند.

تئودور بوستولاچی، کارشناس دانشگاه مریلند آمریکا که این تحقیقات را انجام داده است، گفت: اولین چیزی که توجه من را به خودش جلب کرد، ثبت موردی از فعالیت محدود در دستگاههای ایمنی زنان خودکشی کننده بود و تصمیم گرفتم درباره عللی که منجر به آن می شود، تحقیق کنم.

بوستولاچی وجود انگل توکسوپلاسما گوندی را در بدن برحی از زنانی که برای خودکشی تلاش کرده بودند، کشف کرد و همچنین تحقیقات دیگری را که بین وجود این انگل و ظهور علائم گسیختگی شخصیتی یا همان اسکیزوفرنی در برخی موارد بود، مطالعه کرد.

بوستولاچی برای اطمینان یافتن اقدام به بررسی آزمایش های پزشکی بیش از 45 هزار زن دانمارکی در حد فاصل سالهای 1992 تا 1995 میلادی کرد که از آنها آزمایش درباره وجود این انگل انجام شده بود و به وی ثابت شد که وجود این انگل، خطر اقدام زنان برای تلاش جهت خودکشی را به میزان یک برابر و نیم نسبت به زنان سالم افزایش می‌دهد.

بوستولاچی گفت: این پدیده از نظر من با افزایش سطح وجود آنتی بادی‌ها در خون در ارتباط است که خطر اقدام به خودکشی را افزایش می دهد.

اما بوستولاچی در عین حال اذعان کرد که انگل توکسوپلاسما گوندی آنچنان شیوع دارد که نمی توان گفت وجود آن به معنای امکان وقوع تلاش برای خودکشی است.

وی افزود: این انگل بسیار شیوع دارد به گونه ای یک سوم ساکنان جهان را مبتلا کرده است.

بوستولاچی به مردم توصیه کرد که بیرون انداختن گربه ها و وسایل متعلق به آنها از خانه شتاب نکنند.

وی افزود: بسیاری از عوامل ممکن است در تداخل با یکدیگر بر سلامت ذهنی انسان تاثیر بگذارد لذا نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد.

۱۳۹۱/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...