نسخه چاپی

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام كرد: انتخاب رشته برای رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه از ساعت 14 روز شنبه (10 مرداد) آغاز می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: انتخاب رشته برای رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه از ساعت 14 روز شنبه (10 مرداد) آغاز می شود.

مجتبی علوی فاضل امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران افزود: انتخاب رشته برای رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه از ساعت 14 روز شنبه (10 مرداد) از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آزمون آغاز شده و تا پایان روز سه شنبه (20 مرداد) ادامه می یابد.

وی افزود: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی نیز از روز شنبه (10 مرداد) بر روی سایت مرکز آزمون قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، این امکان وجود دارد که 795 هزار و 991 داوطلب آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با توجه به کد رهگیری صادرشده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس علاقه مندی و نمره آزمون خود در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند.

علوی فاضل تصریح کرد: هر داوطلب حداکثر می تواند 20 رشته محل را از گروه مورد نظر در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته انتخاب کرده و همچنین علاقه مندی خود را به رشته گروه های هنر و زبان خارجی اعلام کنند.

وی گفت: امکان ویرایش انتخاب رشته تا آخرین روز و بدون محدودیت برای داوطلبان با استفاده از شناسه ای که از دانشگاه آزاد دریافت کرده اند ، وجود دارد.

وی توضیح داد: ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های با آزمون برای 430 رشته محل نزدیک به 51 هزار نفر است که از این میزان بیشترین تراکم و رقابت در رشته های علوم پزشکی است.

به گفته معاون دانشگاه آزاد، ظرفیت پذیرش برای 4 رشته اصلی گروه علوم پزشکی شامل دکتری حرفه ای، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی در مجموع هزار و 500 نفر است.

علوی فاضل در عین حال خاطرنشان کرد: باتوجه به مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی مجوز 120 دانشجوی علوم پزشکی در 4 رشته عنوان شده را از طریق یک کد رشته مجزا و مانند پردیس دانشگاه های دولتی دارد.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...