نسخه چاپی

پلاتینی به درد فیفا نمی‌خورد

جدی‌ترین رقیب سپ بلاتر در انتخابات اخیر ریاست فیفا به رئیس فرانسوی یوفا هشدار داد كه او به درد ریاست این نهاد نمی‌خورد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، میشل پلاتینی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد قصد دارد کاندیدای ریاست انتخابات پیش‌روی فیفا شود که قرار است در تاریخ 26 فوریه 2016 (هفتم اسفند 1394) برگزار ‌شود. پلاتینی عنوان کرد می‌خواهد به طور خستگی‌ناپذیر در جهت منافع فوتبال کار کند. او با ارسال نامه‌ای به رؤسا و دبیرکل‌های تمامی 209 عضو فدراسیون جهانی فیفا گفت: من روی حمایت شما حساب کرده‌ام و با عشق مشترکی که به فوتبال داریم با هم می‌توانیم به دهها میلیون هوادار فوتبال «فیفایی» را بدهیم که به دنبالش هستند؛ «فیفایی» که نمونه، متحد است و همبستگی را نشان می‌دهد، «فیفایی» که مورد احترام و علاقه مردم است.

شاهزاده علی‌‌ بن حسین اردنی که در دوره اخیر انتخابات ریاست فیفا پس از اینکه رأی‌گیری به دور دوم کشیده شد، رقابت را به سپ بلاتر، رئیس 17 سال اخیر فیفا واگذار کرد، به پلاتینی هشدار داد که او نمی‌تواند در صورت انتخاب شدنش فرهنگ فسادی را که بر مهمترین نهاد فوتبالی جهان حاکم شده را تغییر دهد.

علی‌‌ بن حسین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پلاتینی به درد فیفا نمی‌خورد. هواداران و بازیکنان فوتبال شایسته بهترین‌ هستند. فیفا در فساد فرو رفته است. ما باید جلوی تجارت همیشگی را بگیریم. کارهای پشت‌پرده و معاملات زیرمیزی باید به پایان برسد.

در ادامه بیانیه وی آمده است: من بر این باورم که باید صدای تک‌تک فدراسیون‌های فوتبال شنیده شود. در هفته آینده من با آنها (فدراسیون‌های عضو فیفا) مشورت خواهم کرد در مورد اینکه بهترین منافع برای فوتبال چیست. آن چیزی که روشن است این است که فیفا نیاز به رهبری مستقل و جدید، سالم و به دور از فسادهای گذشته دارد.

سپ بلاتر در تاریخ دوم ژوئن 2015 (12 خرداد) در پی افشای فسادهای مالی و اداری فدراسیون جهانی فوتبال‌، به فاصله چهار روز پس از انتخابش به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

پلاتینی در سال 2002 به عضویت کمیته اجرای فدراسیون جهانی فوتبال در آمده و در سال 2007 هم به عنوان ریاست اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) رسید.

کاندیداهای انتخابات ریاست فیفا تا تاریخ 26 اکتبر 2015 (4 آبان) فرصت دارند تا مدارک خود را به مقر این نهاد فوتبالی ارسال کنند.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...