نسخه چاپی

وقتی فابیوس سفرش را در دو كلمه خلاصه كرد!

دیدار رئیس سازمان محیط زیست و وزیر امور خارجه فرانسه در بردارنده حاشیه های ریز و درشتی بود كه از چشم خبرنگاران دور نماند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، نشست دیدار امروز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست حاشیه هایی در بر داشت که در زیر می خوانیم.

در ابتدای ورود به سازمان محیط زیست و طبقه نهم (اتاق خانم رئیس و محل برگزاری نشست) آنچه بیش از همه به چشم می آمد تصاویر روسای سابق سازمان محیط زیست از سال 50 تا سال جاری بود که در این میان تقی ابتکار (پدر معصومه ابتکار) رئیس این سازمان در سال های 58 تا 59 را برعهده داشته است که جالب توجه بود.

آغاز مراسم پیش از اعلام رسمی

این مراسم که قرار بود ساعت 16:30 آغاز شود ساعت 16:20 با ورود فابیوس و هیئت همراه رسما آغاز شد و مسئولان برگزارکننده این مراسم تنها به عکاسان و تصویربرداران اجازه حضور دادند ضمن اینکه مسئول روابط عمومی سازمان محیط زیست عنوان کرد در صورت موافقت آقای فابیوس فقط دو سوال آن هم در حوزه محیط زیست می توانید بپرسید.

نکته جالب توجه دیگر این بود که تمام خبرنگاران فرانسوی همراه فابیوس مسلط به زبان فارسی بودند.

در ادامه فابیوس و ابتکار پشت درب های بسته با یکدیگر به گفتگو پرداختند و خبرنگاران در محیطی نامناسب در انتظار خروج این دو نفر و پوشش مراسم بودند.

حوالی ساعت 17:30 ابتکار و فابیوس به جمع خبرنگاران آمدند و ابتکار ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار خاطر نشان کرد: گفتگوهای صورت گرفته در خصوص مسائل مربوط به محیط زیست و برگزاری کنفرانس اجلاس پاریس در اواخر سال جاری صورت گرفت ضمن اینکه این مذاکرات با محوریت راهکارهای کاهش میزان گازهای گلخانه ای و آثار ناشی از آن در جهان پی گرفته شد همچنین ما در خصوص همکاری های مشترک در خصوص فناوری سبز و فعالیت های محیط زیست گفتگوهایی انجام دادیم.

سپس فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تشکر از معاون رئیس جمهور و حسن استقبال وی تاکید کرد: دیدار امروزش با معصومه ابتکار در خصوص پاسخ دیدار هفته قبل ابتکار در فرانسه بوده است.

فابیوس نیز اضافه کرد: در جلسه برگزار شده در خصوص مسائل مشترک دو کشور در زمینه محیط زیست بحث و گفتگو شد و دو کشور به راهکارهای عملیاتی که منجر کاهش پیامد آثار گازهای گلخانه ای شود پرداختند.

خبرنگار ایرانی که فابیوس را غافلگیر کرد

در این میان با وجود توصیه های موکد مسئول برگزاری مراسم خبرنگار تنها شبکه فرانسوی ایران با زبان فرانسوی از فابیوس خواست به طور خلاصه به ارزیابی دیدارهای امروز و برداشت خود از چشم انداز روابط آینده ایران و فرانسه بپردازد که فابیوس ضمن غافلگیری با خنده پاسخ داد شما این سوال را خلاصه می دانید و گفت اولین بار است که پس از 17 سال وزیر خارجه فرانسه به ایران سفر کرده است و این بیان گر آن است که این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تحقق این سفر به خاطر توافق هسته ای اخیر بود.

وزیر امور خارجه فرانسه تصریح کرد: اگر بخواهم این سفر را در دو کلمه خلاصه کنم ابتدا به احترام مردم فرانسه به مردم و ملت ایران اشاره می کنم و نکته دوم را از سر گیری روابط با ایران در همه زمینه ها اعم از سیاسی اقتصادی فرهنگی و محیط زیست عنوان می کنم.

فابیوس بهترین تصویر احترام متقابل فرانسه به ایران را دعوت رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور ایران عنوان کرد.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...