نسخه چاپی

كاخ‌سفید: گزارش‌ها درباره مرگ ملا عمر معتبر است

كاخ سفید اعلام كرد كه گزارش‌ها درباره مرگ رهبر گروه طالبان معتبر است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: "اریک شولتز" سخنگوی کاخ سفید خبر داد که گزارش‌ها درباره مرگ "ملا عمر" رهبر گروه طالبان معتبر بوده و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در حال برآورد شرایط هستند.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان نیز ساعتی قبل در رابطه با انتشار خبر مرگ ملا عمر بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان با استناد به اطلاعات موثق، تأیید می‌کند که ملا محمد عمر رهبر طالبان افغانستان در آوریل سال 2013 میلادی در پاکستان مرده است.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: دولت افغانستان بر این باور است که اکنون زمین افغانستان بیش از گذشته برای صلح آماده شده است و از تمام گروه‌های مسلح می‌خواهیم به روند صلح بپیوندند.

حسیب صدیقی سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان نیز خبر مرگ ملا عمر در سال 2013 را تأیید کرده است.

گروه طالبان افغانستان تاکنون در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

انتشار خبر ملا عمر موضوع جدیدی نیست و سال گذشته امنیت ملی افغانستان اخباری در این زمینه را منتشر کرده بود با این حال هفته گذشته و پس از انتشار پیام عید ملا عمر، محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان و برخی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد از این پیام که حامل طرفداری رهبر طالبان از مذاکرات صلح بوده استقبال و تشکر کردند.

این تناقض وجود دارد که با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی پاکستانی‌ها به رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان مبنی بر کشته شدن ملا عمر، چرا رهبران دولت کابل و نهادهای بین‌المللی تا این حد نسبت به پیام عید وی موضع مثبت نشان داده‌اند.

با این حال گروه طالبان افغانستان در مورد این خبر واکنش رسمی نشان نداده‌اند و هنوز این خبر از سوی منابع رسمی در افغانستان و پاکستان تأیید نشده است.

۱۳۹۴/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...