نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با نما:

قبل از بررسی نباید در خصوص توافقنامه پیش داوری كرد

عکس خبري -قبل از بررسي نبايد در خصوص توافقنامه پيش داوري کرد

منصور حقیقت پور:بالاخره برای قبول توانمندی هسته ای ما در یك چهارچوب و قواره ای، رسمیت پیدا كرده است. این موضوع جای تقدیر و تشكر از تیم مذاكره كننده دارد.

منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر بازدید آژانس از مراکز نظامی اظهار داشت: بازدید از مراکز نظامی و پایگاههای نظامی ما جز خطوط قرمز است؛ این موضوعی است که حضرت آقا فرمودند وبعید می دانم نظام جمهوری اسلامی بخواهد به آژانس اجازه ای برای بازدید از این مراکز بدهد .
وی با اشاره به اظهار نظرات دولتمردان در خصوص متن توافق هسته ای خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که دولتمردان ما یک مقدار هول شدن، اینها نباید هول شوند. درست است که بالاخره برای قبول توانمندی هسته ای ما در یک چهارچوب و قواره ای، رسمیت پیدا کرده است. این موضوع جای تقدیر و تشکر از تیم مذاکره کننده دارد اما همچنان که حضرت آقا فرمودند بالاخره این توافق دارای نقاط ضعف و نقاط قوتی است که باید سیر قانونی خودش را طی کند.
حقیقت پور تاکید کرد: ما هم در مجلس به شدت به دنبال این هستیم که انشاالله سیر قانونی آن طی شود و نظر نهایی که نظر شورای امنیت ملی خواهد بود، ارایه شود تا دولت بتواند کار خودش را انجام بدهد.
وی خاطر نشان کرد: در تائید و رد توافق نامه ها کل توافق نامه مطرح است یا باید بگوییم آری یا بگوییم نه! بالاخره مجلس هم بررسی می کند و اگر متوجه شود که خیلی از جاها از خطوط قرمز عبور کرده باشد، می توانیم نظر منفی داشته باشیم و اگر استنباط کردیم که منافع ملی ما بیشتر است رای به آن بدهد؛ اما معتقد الان نمی شود پیش داوری کرد باید صبر کنیم تا مجرای قانونی طی شود.
حقیقت پور تصریح کرد : بنده هم پیش داوری نخواهم کرد و معتقدم باید بررسی نهایی شود. اما تا بررسی کنونی به نظر می رسد که این توافق، توافق ایده آلی نیست ولی می شود گفت قابل قبول است.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...