نسخه چاپی

عضو گروه دوستی پارلمانی فرانسه در گفتگو با نما:

دولت فرانسه باید خسارت ملت ایران را جبران كند

عکس خبري -دولت فرانسه بايد خسارت ملت ايران را جبران کند

اسماعیل جلیلی گفت:باید دولت فرانسه را مجبور كنیم تا تعهداتی را كه داشته اند را جبران كنند و خانواده هایی كه بر اثر استفاده از آن خونها دچار مشكلات شدند جبران خسارت شوند. ما باید به عنوان یك مطالبه آن را درخواست كنیم.

اسماعیل جلیلی عضو گروه دوستی پارلمانی فرانسه در گفتگو با خبرنگار نما در ارتباط با سفر نخست وزیر فرانسه به ایران اظهار داشت: به هر جهت فرانسوی ها با دو ورژن متفاوت در این میان ایفای نقش کرد،یکی در طول مذاکرات بود که دایما در روند مذاکرات با مجموعه هماهنگی هایی که با کشورهای عربی و بعضا صهیونیستی انجام می داد، اختلال جدی را در فرآیند مذاکرات ایجاد می کرد، بعد از توافق هم همان طور که پیش بینی می شد، اولین کسانی که پیشگام خواهند شد برای ایجاد ارتباط جمهوری اسلامی کشورهای اتحادیه اروپا هستند.
وی خاطر نشان کرد: اگر اتفاقات در هفته گذشته را مرور کنیم اتفاقاتی که در دیداری که به صورت نمادین فی مابین دولت آلمان و ایران صورت کرد و در هفته جاری نگاه به بحث حضور نخست وزیر فرانسه و بعد از آن سوئیس و بعد از آن کشورهایی که در صف ورود به کشورهستند؛ لذا ما باید در روابط خودمان به خصوص در رویکرد دیپلماتیک کشور، تجربه ای که در طول سالهای گذشته نسبت به مجموعه اقداماتی که این کشورها بر علیه ما انجام می دادند؛ یادمان نرود.
جلیلی تاکید کرد: به هرحال عرف دیپلماتیک هم ایجاب می کند کسانی که همگامی و همراهی و تعهد خوبی با ما داشته اند مورد تشویق ما قرار بگیرند و بیشترارتباط صمیمانه تری با آنها برقرار کنیم و کسانی که در فرآیند پیشرفت ما ما اختلال ایجاد می کردند، اقدامات آنها را مد نظر قرار بدهیم؛ که امیدوارم این در روابط و به خصوص مذاکرات ما و میزان فضایی که برای تعاملات ایجاد می شود، که مبنی و منشا آن بیشتر اقتصادی است؛ مراقبت را داشته باشیم.
وی در رابطه با کمپینی اعتراض در خصوص حضور فابیوس به عنوان عامل وارد کننده بیماری ایدز در ایران اظهار داشت: این اعتراضات به دلیل ورود خونهای آلوده و آلودگی به ویروس ایدز و مشکلات دیگری که متاسفانه به مردم ما تحمیل شد ومتاسفانه فرانسوی ها پاسخگوی آن نبودند و حتی جبران خسارتهای ناشی از این اتفاق هم که بر جامعه ما تحمیل شد، نکردند. به نظر می رسد باید آنها را مجبور کنیم تا تعهداتی را که داشته اند را جبران کنند و خانواده هایی که بر اثر استفاده از آن خونها دچار مشکلات شدند جبران خسارت شوند. ما باید به عنوان یک مطالبه آن را درخواست کنیم.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...