نسخه چاپی

سایتهای همسریابی از كجا هدایت می شوند؟

سرهنگ سید محسن میربهرسی با اشاره به اینكه پلیس فتا با سایت های همسریابی برخورد می كند، گفت: سرورهای اكثر این سایت ها در خارج از ایران و با هدف كلاهبرداری و اخاذی است. به گزارش جهان سرهنگ سید محسن میر بهرسی در گفتگو با آریا، با اشاره به اینكه هیچ كدام از سایت های همسریابی مجوز ندارند، گفت: وزارت ارشاد و وزارت ورزش جوانان متولی اعطای مجوز به سایت ها هستند و این در حالی است كه هیچ كدام از سایت هایی كه تحت عنوان همسریابی و دوست یابی فعالیت می كنند از نهادهای ذی ربط اجازه فعالیت ندارند.

ميربهرسي ادامه داد: هنوز قوانين، استانداردها و شرايط لازم براي راه اندازي اين سايت ها در ايران وجود ندارد و همچنين وزارت ارشاد بارها اعلام کرده است وجود و فعاليت اين سايت ها به هيچ عنوان رسميت ندارد.

معاون اجتماعي سابق پليس فتا با بيان اينکه سرورهاي اين سايت ها عمدتا در خارج از کشور است، اظهار داشت: اکثر اين سايت ها براي اخاذي و کلاهبرداري از مردم است به خصوص برخي سايت که براي عضويت آن بايد مبلغي پرداخت شود؛ لذا اکثر IP هاي اين سايت ها در خارج از کشور به ثبت رسيده است.

ميربهرسي افزود: هر سايتي که اين ادعا را بکند از طرف وزارت ارشاد با آن برخورد مي شود و اگر شکايت و کلاهبرداري از طريق اين سايت ها صورت گيرد، پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا ) وارد عمل شده و مسئولين آن سايت را دستگير مي کند.

وي درخصوص لفظ پليس سايت و معناي آن نيز گفت: پليس سايت اصطلاحي است که در اينترنت به کار مي رود و منظور بخش کنترلي سايت مورد نظر است. لذا در اين خصوص نبايد سوء تفاهم ايجاد شود زيرا پليس سايت به معني پليس فتا و فضاي مجازي و پليس کشوري نيست.

۱۳۹۱/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...