نسخه چاپی

صادرات گاز ایران به تركیه فردا از سرگرفته می‌شود

بعد از قطع صادرات گاز ایران به تركیه به دلیل انفجار درخط لوله، شبكه تلویزیونی المنار اعلام كرد: صادرات گاز ایران به تركیه فردا از سر گرفته می‌شود.

به گزارش نما ، فارس به نقل از المنار نوشت: صادرات گاز ایران به ترکیه بعد از توقفی که به دلیل وقوع انفجار در خط لوله انتقال از روز سه شنبه گذشته ایجاد شده بود فردا روز جمعه از سر گرفته می‌شود.

براساس این گزارش، مقامات ترک اعلام کردند که تا فردا عملیات ترمیم و اصلاح خط لوله انتقالی پایان یافته و عملیات انتقال گاز ادامه می‌یابد.

خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه از انفجار در خط لوله گاز ایران - ترکیه در شرق ایالت ترکیه خبر داد که انتقال گاز به این کشور را متوقف کرد.

تانر یلدیز وزیر انرژی ترکیه گفت: این انفجار مظنون به خرابکاری است که در ایالت دوگوویازیت ترکیه با فاصله حدود 15 کیلومتری از مرز ایران رخ داده است.

در همان زمان برخی رسانه‌های محلی اعلام کردند که پشت این مسئله می‌تواند خرابکاری حزب کارگران کردستان (Pkk) باشد. و بعدا وزیر انرژی ترکیه خرابکاری حزب کارگران کردستان را در این مسئله تایید کرد

تانر یلدیز گفت: انفجار باعث بروز شعله‌های آتش شد و در مدت کوتاهی مدیریت کردیم تا محل اصلی انفجار شناسایی شود که بعد از تعمیر انتقال گاز به روال عادی برخواهد گشت.

وی افزود: اقدامات ضروری برای گازرسانی در منطقه تا زمانی که این خط لوله تعمیر شود ادامه می‌یابد. ایران دومین کشور صادرکننده گاز به ترکیه بعد از روسیه است.

در همان زمان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد انفجار خط لوله در خاک ترکیه بوده و علت آن در دست بررسی است و تا زمانی که خط لوله تعمیر نشود گاز به خط باز نخواهد گشت.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...