نسخه چاپی

«ملااختر منصور» جایگزین ملاعمر شد

روزنامه تریبون چاپ پاكستان نوشت: یك روز پس از اعلام مرگ ملا محمدعمر، شورای رهبری طالبان ملا اختر منصور را به عنوان رهبر جدید این گروه برگزید.

به گزارش نما به نقل از فارس، به دنبال اعلام مرگ رهبر گروه طالبان که در آستانه دومین دور مذاکرات صلح این گروه و دولت افغانستان صورت گرفت، شورای رهبری طالبان، ملا اختر منصور را به عنوان رهبر این گروه و سراج‌الدین حقانی را به عنوان معاون وی برگزید.

به گزارش روزنامه تریبون پاکستان، ملا اختر منصور در زمان طالبان وزیر هوانوردی رژیم طالبان بود.

به نوشته این روزنامه، طالبان اعلام کرد به زودی خبر تعیین ملا منصور را اعلام خواهد کرد.

بر اساس خبرهای منتشر شده، ملا عمر رهبر طالبان دو سال و نیم پیش در بیمارستانی در کراچی پاکستان به علت بیماری سل درگذشته است.

گفته می‌شود تعیین ملامنصور نتیجه رایزنی شورای سیاسی طالبان در مدرسه شیخ هیبت‌الله در شهر کویته پاکستان می‌باشد. در عین حال برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که بر اساس آنها تعدادی از فرماندهان طالبان با تعیین ملامنصور به عنوان رهبر مخالف هستند.

قرار بود فردا دومین دور مذاکرات صلح افغانستان و طالبان منتشر شود، اما در اطلاعیه‌ای که روز پنجشنبه وزارت خارجه پاکستان منتشر کرد، آمده است که با توجه به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مرگ ملا محمد عمر و نتایج نامشخص، به درخواست رهبری گروه طالبان دومین دور مذاکرات صلح افغانستان و طالبان که قرار بود روز جمعه برگزار شود تا زمان نامشخصی به تعویق افتاد.

روز چهارشنبه خبر مرگ ملا عمر رهبر طالبان منتشر و توسط کاخ ریاست جمهوری افغانستان تایید شد.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...