نسخه چاپی

۹۷ درصد بورسیه‌ها بی مشكل تشخیص داده شدند

رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط كمیته ۵ جانبه بررسی پرونده بورسیه ها، ۹۷ درصد بورسیه ها بدون مشكل تشخیص داده شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های بورسیه ها در مجلس گفت: کمیته پنج جانبه بررسی پرونده بورسیه ها متشکل از وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و درمان، کمیسیون اصل ۹۰، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پرونده های مورد اختلاف را مورد بررسی قرار داد.

پورمختار ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۹۷ درصد بورسیه ها بدون مشکل تشخیص داده شدند.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ گفت: غیر از حدود ۱۸۰ پرونده که فعلاً در خصوص سن و مدارک تحصیلی آنها مابقی پرونده های بورسیه ها مسئله شان حل شده است.

وی ادامه داد: اعتقاد قاطع بنده این است که مشکل قانونی در پرونده بورسیه ها وجود ندارد، نتیجه رسیدگی ها نیز اعتقاد بنده را تایید کرد و حدود ۹۷ الی ۹۸ درصد از پرونده ها در کمیته پنج جانبه تایید شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: تنها ۱۷۵ تا ۱۸۰ پرونده مورد اختلاف است که باز هم اعتقاد من این است که شورای عالی بورس و وزیر علوم وقت بر اساس اختیارات قانونی خود تصمیم گرفته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در وزارت علوم افرادی حضور دارند که نمی خواهند پرونده بورسیه ها حل شود. ما با آنها تعارف نخواهیم داشت و اگر این کار به نتیجه برسد که هیچ، وگرنه گزارش را منتشر کرده و به عنوان متخلف این افراد را به مرجع قضایی معرفی می کنیم.

۱۳۹۴/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...