نسخه چاپی

سئوال سیاسی سفیر تركیه از آیةالله شاهرودی

عکس خبري -سئوال سياسي سفير ترکيه از آيةالله شاهرودي

سفیر تركیه در ایران با رییس شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين در اين ديدار آيت الله هاشمي شاهرودي در پاسخ به سوال سفير تركيه گفت: روابط ديپلماسي ايران و مصر در شرف برقراري و توسعه است و اميدواريم با استقرار اركان حكومت اسلامي در كشور مصر اين روابط روز به روز توسعه بيشتر يابد.

آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي در ملاقات سفير ترکيه در ايران با بيان اينکه مشتركات زيادي بين دو كشور تركيه و ايران از جهات ديني، فرهنگي و تاريخي وجود دارد و توسعه روابط دو كشور به نفع اسلام و منطقه است افزود: كشور تركيه در قرون گذشته تنها مركز حكومت اسلامي بوده و نقش بزرگي در انتشار اسلام در اروپا داشته است و مسلمانان اروپا مرهون خدمات فرهنگي تركيه هستند.

اين عضو فقهاي شوراي نگهبان همچنين اظهار اميدواري كرد كه با بيداري اسلامي در كل جهان اسلام، عزت و سرافرازي در جهان اسلام احيا شود.

هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اين شرايط بهترين زمان براي جهاني كردن ايدئولوژي اسلامي است كه وظيفه ملت‌ها و حكومت‌هاي كشورهاي اسلامي است.

وي افزود: به نظر من براي احياي عزت اسلامي در جهان دو شرط اساسي وجود دارد؛ اولا التزام به مياني و روح اسلام ناب پيامبر عظيم‌الشان اسلام و مفاهيم قرآني، ثانيا اتحاد همه مسلمانان جهان و تشخيص دشمن اصلي جهان اسلام كه اگر اين دو عامل محقق شود عزت اسلامي احيا مي‌شود. چون دشمن از همين دو راه وارد شده و بين احزاب و مذاهب اسلامي و فرق و كشورهاي اسلامي اختلاف ايجاد كرده است.

وي همچنين افزود: نخبگان كشورهاي اسلامي به ويژه كشور بزرگي مثل تركيه بايد به خاطر آورند چه كساني امپراطوري عثماني را تكه تكه كردند و اكنون نيز با مكر و حيله داعيه دلسوزي براي آنان دارند.

عضو فقهاي شوراي نگهبان اظهار اميدواري كرد كه مسوولان كشور دوست و برادر تركيه اين واقعيت را كه عزت و سرافرازي تركيه به احياي فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامي بستگي دارد، به طور جدي مدنظر قرار دهند.

در اين ديدار آقاي اوميت يارديم سفير تركيه در ايران با بيان اين‌كه نظر حضرتعالي و ساير مسوولان عالي جمهوري اسلامي ايران براي ما بسيار مهم است و تبادل نظر با مقامات كشور ايران بسيار حائز اهميت است، اظهار اميدواري كرد كه كشورهاي ايران، تركيه و مصر، با توجه به فرهنگ غني اسلامي بتوانند نقش موثري در منطقه و جهان اسلام ايفا كنند.

وي خاطرنشان كرد : البته نبايد نقش ساير كشورهاي اسلامي را نيز ناديده گرفت.

۱۳۹۱/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...