نسخه چاپی

جیمی كارتر: آمریكا اكنون یك حكومت الیگارشی است

عکس خبري -جيمي کارتر: آمريکا اکنون يک حکومت اليگارشي است

رئیس‌جمهور اسبق آمریكا با اشاره به نقش پول در انتخابات آمریكا تصریح می‌كرد حكومت كشورش اكنون حكومتی «الیگارشی» است.

به گزارش نما به نقل از فارس، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفته آمریکا اکنون یک نظام الیگارشی (اشرف‌سالاری) است که در آن «رشوه‌های سیاسی نامحدود» به اضمحلال کامل نظام سیاسی این کشور منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری «فرست‌لوک» کارتر اضافه کرد که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها چشم به این «پول نامحدود» به عنوان منافع شخصی کلان برای خودشان دارند.

کارتر این اظهارات را در واکنش به سوالی درباره تصمیم دیوان عالی آمریکا برای آزاد گذاشتن گروه‌های تبلیغاتی در آمریکا جهت صرف هزینه‌های هنگفت مالی مطرح کرد.

«هارتمن» مجری برنامه از کارتر پرسید: «دیوان عالی ما اکنون حکم کرده که استفاده از پول نامحدود در سیاست آزاد است. به نظر می‌رسد این با اصول دموکراسی تناقض دارد. نظر شما در این باره چیست؟

کارتر به این سوال اینطور پاسخ داد: «این، اصل آنچه نظام سیاسی آمریکا را به یک نظام بزرگ تبدیل کرد را زیر سوال می‌برد. حالا این یک الیگارشی است که با رشوه سیاسی نامزدهایی را برای ریاست‌جمهوری معرفی کنیم یا یک نفر را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم.»

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا افزود: «بنابراین حالا ما شاهد تخریب کامل نظام سیاسی آمریکا و تبدیل آن به یک نظام رشونده دهنده به سهام‌داران اصلی هستیم، یعنی کسانی که بعد از اتمام انتخابات، دنبال منفعت و منتظر آن هستند و اغلب آن را دریافت می کنند.»

۱۳۹۴/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...