نسخه چاپی

ارزش ۴۵ دلاری هر كیلوگرم كالای صادراتی

مدیركل دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت ارزش هر كیلوگرم كالای صادراتی در سال ۹۳ را معادل ۴۵ دلار اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، کیومرث فروتنی در خصوص برگزاری اولین نشست شورای سیاستگذاری تجهیزات و ماشین آلات گفت: باید هر چه زودتر برنامه راهبردی ده ساله تا تاریخ چشم انداز در زمینه تجهیزات و ماشینآلات تدوین کنیم.

مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی آمارهای مرتبط با این صنعت، تعداد واحدهای ماشین سازی و ساخت تجهیزات را بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ واحد و میزان اشتغالزایی این بخش را بیش از ۱۳۲ هزار نفر برشمرد و افزود: سهم تعداد واحدهای این بخش از کل صنعت ۷.۳ درصد و سهم اشتنغالزایی این بخش از کل صنعت ۵.۸ درصد است.

وی همچنین به آمار طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی در این صنعت اشاره و تصریح کرد: ۶۶۸ طرح دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد هستند که اجرای آنها اشتغالزایی بیش از ۱۷ هزار نفر را در پی دارد.

به گفته فروتنی، سهم ارزش افزوده ایجاد شده در بخش تولید ماشین آلات و تجهیزات ۱۱هزار و ۴۵ میلیارد ریال است که این رقم ۳.۵ درصد از کل صنعت و ۶ دهم درصد از GDPرا شامل میشود.

وی اضافه کرد: همچنین برقراری مجدد گشایش اعتبار LC داخلی به منظور حمایت از سازندگان داخلی دیگر موضوعی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

فروتنی با اشاره به شاخص‌های صنعت ماشینآلات و تجهیزات صنعتی، گفت: آمار صادرات کشور نشان دهنده آن است که ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی در سال ۹۳ معادل ۴۵ دلار بوده است و این در حالی است که هر کیلوگرم ماشین آلات و تجهیزات صنعتی صادره ارزشی معادل ۴.۶۳ دلار داشته است. مقایسه دو عدد یاد شده نشانگر ارزش افزوده بالا در این صنعت و ضرورت توجه بیش از پیش به توسعه آن است.

در این نشست همچنین مقرر شد با برگزاری نشست‌های مختلف راهکارهای تهیه فهرست تامین کنندگان داخلی واحد در کشور مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهادهای لازم در این زمینه به شورا ارائه شود

۱۳۹۴/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...