نسخه چاپی

اكران فیلم محمد رسول الله(ص)، بهار سینماگران

اكران فیلم محمد رسول الله (ص) در تابستان ، هوای بهاری برای سینمای ایران به ارمغان می آورد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ 12 تا 22 بهمن بازه زمانی است که سینمایی ها آن را بهار سینما می نامند اما امسال بهار کمی زودتر به سینما می آید و با اکران فیلم «محمد رسول الله» در 5 شهریور باید سینمایی ها این بهار را جشن بگیرند.

آبان 86 بود که کارگردان فیلم های خاطره انگیز «بچه های آسمان» و «آواز گنجشک ها» تصمیم گرفت برای تحقق آرزوی سینمایی اش بکوشد و مرحله تحقیق وپژوهش پروژه عظیمی که قرار بود بخشی از زندگی حضرت محمد(ص)را به تصویر بکشد آغاز کرد.

دقت و وسواس مجیدی به حدی زیاد بود که حدود سه سال با گروهی که در نظر گرفته بود درباره بازه ای از زندگی حضرت محمد (ص) که هیچ اختلافی درباره آن بین شیعه و سنی نیست، پژوهش کرد و در نهایت خرداد 89 مرحله پیش تولید این پروژه عظیم آغاز شد.

مجیدی خوب می دانست موضوعی که برای ساختن انتخاب کرده به حدی حساس است که باید با دقت به جزئیاتش توجه کند به همین دلیل به نیروهای داخلی اکتفا نکرد و بهترین سینماگران سراسر دنیا را دور هم جمع کرد تا بهترین کار را در روایت زندگی برگزیده عالم بشریت ارائه دهد.

برای ساخت فیلم «محمد رسول الله» چندین بخش از جمله سایت مکه و بصرا در نظر گرفته شد و در آبان 89 عملیات ساخت سایت مکه آغاز شد و یک سال بعد فاخر ترین پروژه سینمای ایران کلید خورد.

عوامل این فیلم لوکیشن های متفاوتی را در شهرهای مختلف ایران از جمله کرمان و عسلویه تجربه کردند و لوکیشن مکه 9 ماه و کل فیلمبرداری این فیلم 340 روز طول کشید.

در بهمن 93 فیلم محمد رسول الله آماده نمایش شد و در روزهای آخر سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 93 به نمایش در آمد و با نظرات مثبتی رو به رو شد.

فیلم محمد رسول الله (ص)‌ در پلان اول ، روز آخر حضور یاران حضرت محمد(ص) در شعب ابی طالب را به تصویر می کشد و بعد از آن بازگشتی به دوران کودکی پیامبر عظیم الشان اسلام دارد و دوباره به همان روز ختم می شود.

نکته جالب این فیلم در ایرانی بودن تمام بازیگرانش است با وجود اینکه سینما گران تصور می کردند با توجه به استفاده مجید مجیدی از نیروهای خارجی در پشت صحنه، بازیگران خارجی را نیز جلوی دوربین ببینند اما این اتفاق نیفتاد و بازیگران ایرانی نیز با بازی های خوب و رئال خود توانستند پاسخ اعتماد مجیدی را بدهند.

مینا ساداتی بازیگر نقش آمنه گفت: زمانی که مجید مجیدی پیشنهاد بازی در نقش آمنه را داد به او گفتم آرزویم همکاری با شما بود.

وی گفت: مجید مجیدی در کارگردانی خواسته هایی دارد که بر آورده کردنش سخت است من هنوز مادر نشدم اما با تمام وجود سعی کردم نقش آمنه را به طبیعی ترین شکل ایفا کنم و برای این کار هم به مدت یک ماه به شیرخوار گاه آمنه رفتم و با کودکان ارتباط گرفتم، در خود کار هم علیرضا که نقش محمد 6 ساله را بازی می کرد حس خوبی به من داشت و مواقع خطر به من پناه می آورد و مادر صدایم می کرد.

ساداتی گفت: من تمام تلاش خود را کردم تا بتوانم نقش مادری که رنج دوری از فرزند را دارد ایفا کنم.

مهدی پاکدل دیگر بازیگر این فیلم درباره رسالت فیلم محمد رسول الله (ص)گفت: ما دو سال تمام تلاش خود را کردیم تا در این فیلم دین اسلام را آن طور که هست نشان دهیم .این روز ها در دنیا بعضی ها تلاش می کنند، دین اسلام را دین خشونت نشان دهند.

وی افزود: کار کردن با مجیدی دو وجه سخت و آسان دارد برای مثال ما باید در فیلم محمد رسول الله شمشیر می زدیم که این برای یک بازیگر سخت است. در مورد نقشم هم باید بگویم که فیلم را شخصیت ابوطالب که من ایفای نقش می کنم ، روایت می کند.

محمد صابری سرمایه گذار فیلم محمد رسول الله (ص) در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در باره آخرین وضعیت این فیلم گفت: تمام مراحل فنی فیلم انجام شده و آماده اکران است.

فیلم محمد رسول الله شرایط ویژه ای برای نمایش نمی خواهد و 5 شهریور همزمان با رونمایی در جشنواره مونترال کانادا در کل سینما های ایران و تعدادی از سینما های منطقه و جهان اکران خواهد شد.

12 تا 22 بهمن زمانی است که سینمایی ها آن را بهار سینما می نامند اما امسال بهار کمی زود تر به سینما می آید. دهه کرامت امسال با اکران فیلم محمد رسول الله (ص)برای سینما حال و هوایی بهاری دارد.

بدون شک اکران این فیلم کمک زیادی به شناخته شدن تکنیک ها ی سینما ی ایران به جهانیان می کند.

فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) تصمیم دارد در سه ساعت و هفت دقیقه مخاطبانش را با بخش هایی از دوران کودکی پیامبر اسلام آشنا کند.

۱۳۹۴/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...