نسخه چاپی

غیبت ملك عبدالله در خاكسپاری محمد بن سعود

محمد بن سعود روز گذشته در حالی به خاك سپرده شد كه ملك عبدالله پادشاه عربستان غایب بزرگ مراسم تشییع وی بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، روز گذشته مراسم خاک سپاری «محمد بن سعود» در حالی برگزار شد که رسانه های عربستان از شاهزاده سلمان-ولیعهد عربستان- به عنوان عالی ترین مقام حاضر در این تشییع جنازه نام بردند.

غیبت ملک عبدالله از این رو توجهات افکار عمومی را به خود جلب کرده است که معمولا" نفر اول مراسم هایی از این دست، خود پادشاه بوده است. گفتنی است ملک عبدالله هم در مراسم خاکسپاری شاهزاده سلطان و هم در مراسم تشییع شاهزاده نایف شخصا" حضور داشت.

شاهزاده محمد بن سعود بن عبدالعزیز آل سعود پسر سوم ملک سعود و متولد سال 1919 بود که یکشنبه 18 تیرماه درگذشت.

این شاهزاده سعودی در سال 1941 وزیر دفاع، هواپیمایی و بارزس کل عربستان پس از برادرش شاهزاده فهد بن سعود بن عبدالعزیز بود و در همان سال پدرش او را رئیس گارد سلطنتی عربستان کرد.

او از سال 1986 عهده‌دار امارت منطقه الباحه در جنوب غرب عربستان تا سال 2010 بود. بر اساس حکم پادشاه در سال 2010 از این منصب برکنار شد. دلیل این برکناری وضع سلامت و جسمانی او اعلام شد و برادرش مشاری بن سعود جانشین او شد.

این شاهزاده سعودی صاحب انواع طرح‌های ساخت و ساز، صنعتی، سرمایه‌گذاری و هتل‌های مختلف در عربستان و خارج از آن بود و بار برخی تاجران عربستان در داخل و خارج شراکت داشت.

از شاهزاده محمد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اعضای هیئت بیعت عربستان سعودی که وظیفه تعیین ولیعهد را به عهده دارد، نام برده می شد.

۱۳۹۱/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...