نسخه چاپی

سایتهای همسریابی از كجا هدایت می شوند؟

عکس خبري -   سايتهاي همسريابي از کجا هدايت مي شوند؟

میربهرسی افزود: هر سایتی كه این ادعا را بكند از طرف وزارت ارشاد با آن برخورد می شود و اگر شكایت و كلاهبرداری از طریق این سایت ها صورت گیرد، پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ) وارد عمل شده و مسئولین آن سایت را دستگیر می كند.

سرهنگ سيد محسن ميربهرسي با اشاره به اينکه پليس فتا با سايت هاي همسريابي برخورد مي کند، گفت: سرورهاي اکثر اين سايت ها در خارج از ايران و با هدف کلاهبرداري و اخاذي است.

سرهنگ سيد محسن مير بهرسي در گفتگو با آريا، با اشاره به اينکه هيچ کدام از سايت هاي همسريابي مجوز ندارند، گفت: وزارت ارشاد و وزارت ورزش جوانان متولي اعطاي مجوز به سايت ها هستند و اين در حالي است که هيچ کدام از سايت هايي که تحت عنوان همسريابي و دوست يابي فعاليت مي کنند از نهادهاي ذي ربط اجازه فعاليت ندارند.

ميربهرسي ادامه داد: هنوز قوانين، استانداردها و شرايط لازم براي راه اندازي اين سايت ها در ايران وجود ندارد و همچنين وزارت ارشاد بارها اعلام کرده است وجود و فعاليت اين سايت ها به هيچ عنوان رسميت ندارد.

معاون اجتماعي سابق پليس فتا با بيان اينکه سرورهاي اين سايت ها عمدتا در خارج از کشور است، اظهار داشت: اکثر اين سايت ها براي اخاذي و کلاهبرداري از مردم است به خصوص برخي سايت که براي عضويت آن بايد مبلغي پرداخت شود؛ لذا اکثر IP هاي اين سايت ها در خارج از کشور به ثبت رسيده است.

ميربهرسي افزود: هر سايتي که اين ادعا را بکند از طرف وزارت ارشاد با آن برخورد مي شود و اگر شکايت و کلاهبرداري از طريق اين سايت ها صورت گيرد، پليس فتا (فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا ) وارد عمل شده و مسئولين آن سايت را دستگير مي کند.

وي درخصوص لفظ پليس سايت و معناي آن نيز گفت: پليس سايت اصطلاحي است که در اينترنت به کار مي رود و منظور بخش کنترلي سايت مورد نظر است. لذا در اين خصوص نبايد سوء تفاهم ايجاد شود زيرا پليس سايت به معني پليس فتا و فضاي مجازي و پليس کشوري نيست.

۱۳۹۱/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...