نسخه چاپی

كشته شدن ۲ سرباز تركیه‌ در حمله‌ای انتحاری

به دنبال حمله‌ای انتحاری ۲ سرباز تركیه‌ای كشته و ۲۴ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو سرباز ترکیه‌ای در حمله‌ای انتحاری که احتمالا گروه پ‌ک‌ک عامل آن است، کشته شدند. درجریان این حمله 24 نفر نیز زخمی شدند.

در روزهای اخیر درگیری میان نیروهای ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک تشدید شده است.

پیش از این نیز حزب کارگران کردستان در آخرین سری از حملات خود علیه نیروهای نظامی ترکیه سه سرباز ارتش این کشور را به قتل رسانده بودند.

از سوی دیگر آناتولی، خبرگزاری رسمی ترکیه، اعلام کرده بود در جریان حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق 260 شبه نظامی کشته شده و در حدود 400 نفر نیز زخمی شده‌اند.

آناتولی اعلام کرد در عملیاتی که 28 جنگنده اف-16 در آن شرکت داشتند 65 هدف شامل انبارهای مهمات و نیز پناهگاه‌های زیرزمینی نابود شدند.

این رسانه در ادامه افزود که یکی از افراد زخمی شده نورالدین دمیرتاش، برای صلاح‌الدین دمیرتاش، یکی از دو رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها، بود.

حملات شب جمعه متعاقب عملیات‌های پنج‌شنبه انچجام شد که طی آن 80 جنگنده ارتش ترکیه 100 هدف پ‌ک‌ک را در شمال عراق بمباران کردند.

از هفته پیش آنکارا دو جبهه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و پ‌ک‌ک در عراق باز کرده است. این عملیات منجر به پایان آتش‌بس دو ساله بین ترکیه و پ‌ک‌ک شد.

احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، جمعه تأکید کرد که حملات علیه پ‌ک‌ک تا زمانی که این گروه سلاح‌های خود را زمین بگذارد ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...