نسخه چاپی

پیش‌بینی سیلاب در استان‌های جنوبی و غربی

كارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های شدید در استان‌های جنوبی كشور و احتمال سیل در این مناطق، از طوفان گرد و خاك در زابل و هیرمند خبر داد.

به گزارش نما ، فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب و غرب کشور بارش‌های رگباری، رعد و برق و بادهای محلی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در سه روز آینده شرایط حاکم بر شمال غرب و غرب کشور در جنوب کشور و برای استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد و برای برخی از نقاط از جمله جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش‌های شدید و سیل و آب‌گرفتگی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وقوع سیل و آب گرفتگی توصیه کرد: توصیه برای تردد در مناطق مستعد جاده‌های کوهستانی استان‌های نام برده حتما احتیاط لازم را انجام دهند ، همچنین از اسکان و توقف طولانی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

گودرزی گفت: بارش‌ها در مناطق شرق کشور نیز پدیده غالبی است که در برخی از نقاط با گرد و خاک همراه است. نیمه جنوبی استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و بخش‌های شمالی استان کرمان نقاطی هستند که وزش باد نسبتا شدید و همراه با گرد و خاک را دارند که در زابل و هیرمند وزش باد شدیدتر است.

به گفته وی، آب‌های دریای عمان نیز به سبب وزش بادهای شدید، مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران صاف است که گاهی وزش باد نیز در ارتفاعات پایتخت رخ می‌دهد و 36 درجه سانتیگراد حداکثر دما در تهران است.

۱۳۹۴/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...