نسخه چاپی

اوضاع مالی بدفدراسیون،به آشپزخانه هم كشید

ملی‌پوش وزن ۷۱ كیلوگرم كشتی فرنگی معتقد است توجه و نگاهی كه در حال حاضر به كشتی وجود دارد در حد حضور در مسابقات آسیایی هم نیست چه برسد موفقیت در مسابقات جهانی و كسب مدال در المپیك.

به گزارش نما به نقل از فارس،افشین بیابانگرد درباره شرایطش برای حضور در مسابقات جهانی گفت: خوشبختانه تمرینات خوبی را در این اردو پشت سر گذاشتیم، هر چند که مصدومیت دستم همچنان اذیتم می‌کند، اما با آن مدارا می‌کنم و باید در زمان تمرینات بسته باشد.

وی درباره حریفان اصلی‌اش در مسابقات جهانی گفت: کشتی‌گیران روس، آذربایجان و مجارستان رقبای اصلی من هستند که تمام تلاش و هدفم کسب مدالی خوش‌رنگ در مسابقات جهانی است. امسال سال کسب سهمیه المپیک است و به فکر کسب نتیجه در وزن خودم هستم تا ان‌شاءالله بتوانم از سال آینده برای حضور در المپیک در وزن جدید تلاش کنم.

دارنده مدال برنز جهان با انتقاد از نگاه حاکم بر کشتی و بی توجهی مسئولان، گفت: متأسفانه فدراسیون کشتی با این اوصاف در مضیقه و دچار مشکل است. امیدوارم مسئولان کشور توجه ویژه‌ای به کشتی داشته باشند چرا که شرایط به گونه‌ای نیست که از این رشته انتظار مدال در المپیک داشته باشد؛ بلکه می‌توان گفت شرایط و امکانات در حد مسابقات آسیایی است و نباید بیشتر از این انتظاری باشد.

بیابانگرد تصریح کرد: تیم ما قهرمان جهان و جام جهانی شد، اما آب از آب تکان نخورد در حالی که اگر امسال نتیجه نگیریم صدای همه درمی‌آید. در این مدت هر چقدر صبر کردیم و حرف نزدیم اتفاقی نیفتاد، اما می‌خواهم به مسئولان بگویم که هیچ انتظاری از کشتی نداشته باشند. در این ۲ ماه هیچ کدام از مسئولان ورزش حتی به خود زحمت ندادند که به خانه کشتی بیایند تا اگر از نظر مالی کمکی نمی‌کنند از نظر معنوی روحیه‌ساز باشند، اما حتما هفته آخر برای گرفتن عکس یادگاری می‌آیند.

وی افزود: مسئولان یا سختی‌هایی که کشتی‌گیران می‌کشند را نمی‌بینند یا اینکه از مشکلات ورزش قهرمانی آگاهی ندارند. وقتی شرایط اردو را می‌بینم انتظار تکرار قهرمانی در مسابقات جهانی غیرواقع‌بینانه است. مسئولان کمیته ملی المپیک هم که به فکر نیستند. شرایط مالی فدراسیون به قدری بد است که حتی به آشپزخانه فدراسیون هم کشیده شده است و اوضاع تغذیه مناسب نیست. در حالی‌که در رشته‌های توپی این همه هزینه می‌شود؛ هر چند که ما بخیل نیستیم، اما اعتنایی به کشتی در آستانه المپیک نمی‌شود در حالیکه نیازمند توجه ویژه‌تری است.

نفر سوم بازی‌های آسیایی گفت: هر قدر هم که حرف می‌زنیم اوضاع تغییری نمی‌کند. ۴ ماه است یک ریال هم حقوق دریافت نکردیم در حالی‌که کشتی فرنگی قهرمان جام جهانی و جهان است، اما والیبالیست‌ها که در بین هشت تیم ششم شدند نفری ۱۵۰ میلیون تومان پاداش گرفتند در حالی‌که به ما تنها ۶ سکه به خاطر قهرمانی در جهان دادند. لیگ جهانی والیبال هم از تورنمنت‌های درجه سه این رشته است، اما چرا این همه فرق و تبعیض قائل می‌شوند.

بیابانگرد تصریح کرد: وقتی بازیکنان فوتبال، والیبال و بسکتبال که اوج افتخارشان قهرمانی در آسیا است، با ماشین‌های میلیاردی‌‌شان از کنار خانه کشتی رد می‌شوند، اما قهرمانان جهان کشتی، یک ماشین معمولی هم ندارند چطور می‌توان انتظار افتخارآفرینی از آنها داشت.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...