نسخه چاپی

تكمیل و بهره‌برداری از كمپینگ طالقان

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از تكمیل و بهره برداری كمپینگ طالقان خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان ارتقا یابد.

به گزارش نما، ناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه طالقان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند لذا راه اندازی یک کمپینگ مناسب را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم به گردشگران و مسافران خدمات دهی مناسبی را ارائه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه این شهرستان دارای مردمانی متمدن، با فرهنگ، مومن و باسواد است، لذا همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران بوده و توانسته در جذب این مهم موفق باشد.

این مسئول با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان ارتقا یابد.

میرچی در ادامه سخنان خود به روستای گلینک در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این روستا از روستاهای کوهستانی و در مجاورت دریاچه سد طالقان محسوب شده و دارای آب و هوای بسیار خنک، باغات میوه، چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی دست نخورده است.

وی سوغات محلی این منطقه را عمدتا عسل و لبنیات محلی به ویژه پنیر و نان محلی با نام کُلاس عنوان کرد و ادامه داد: روستای گلینک از جمله روستاهایی است که مورد توجه گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز خاطرنشان کرد: وجود دریاچه و سد طالقان به عنوان یکی از بزرگترین سدهای کشور، طبیعت بکر و کوهستانی، چشم انداز زیبای ارتفاعات البرز مرکزی، وجود روستاهای زیبای میر، حسنجون، جوستان و...، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و صنایع دستی از مهمترین اثار تاریخی و گردشگری این روستا است.

میرچی وجود خانه تاریخی آیت الله طالقانی در این روستا را یکی از مهمترین دلایل منحصر به فرد کردن این روستا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: در این راستا ضرورت فراهم کردن امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران و گردشگران در این شهرستان احساس شد که تاکنون از محل اعتبارات ملی، مبلغ 1750 میلیون ریال را برای راه‌اندازی پروژه سرویس و نمازخانه بین راهی روستای گلینک پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری کامل رسیده و مدیریت آن برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان واگذار شده است.

میرچی گفت: این مجموعه به مساحت 150 مترمربع دارای دو واحد نمازخانه، یک باب فروشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی، دو واحد سرویس بهداشتی با مجموع 10 چشمه بوده و دارای 4 باب آلاچیق و محل استراحت بوده که برای رفاه حال مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده است.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...