نسخه چاپی

آمریكا با حملات هوایی از شورشیان سوری حمایت می‌كند

براساس اعلام مقام‌های آمریكایی، واشنگتن تصمیم گرفته است تا از حملات هوایی برای دفاع از شورشیان سوری تحت امر ارتش آمریكا در مقابله با هر مهاجمی حتی نیروهای نظامی حامی بشار اسد استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند نقش آمریکا را در درگیری سوریه با هدف محافظت از گروه نوپای شبه‌نظامیان مسلح سوری و آموزش‌دیده توسط آمریکا تعمیق کند.



اما در جنگ داخلی آشفته سوریه، داعش تنها تهدید برای برنامه جذب نیروی آمریکا است. اولین گروه از نیروهای آموزش‌دیده به دست آمریکا که در شمال سوریه مستقر شده‌اند، جمعه گذشته از سوی سایر شبه‌نظامیان هدف حمله قرار گرفتند و همین امر موجب اولین حمله هوایی آمریکا در حمایت از آنها شد.



مقام‌های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، با تایید جزئیات این تصمیم گفتند که آمریکا حملات تهاجمی برای حمایت از پیشروی‌ها علیه اهداف داعش را در نظر دارد.



ایالات متحده آمریکا همچنین پشتیبانی نظامی برای خنثی کردن حملات مهاجمان را در دستور کار دارد.



مقام‌های آمریکایی از مدت‌ها پیش این ایده را که نیروهای وابسته به بشار اسد ممکن است شورشیان سوری مورد حمایت آمریکا را هدف بگیرند، رد کردند اما آنها نمی‌توانند احتمال آن را و حتی درگیری غیرعمدی را رد کنند.



وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید در خصوص این تصمیم اظهارنظری نکردند و حتی اظهارات مقام‌های ناشناس آمریکایی را نیز تایید نکردند.



آلیستر بسکی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که از نیروهای تحت آموزش آمریکا حمایت‌های گسترده‌ای به عمل می‌آید که شامل تیراندازی پشتیبانی در حمایت از آنها می‌شود و در ادامه برای اثبات به حملات هوایی جمعه گذشته اشاره کرد.



وی افزود: ما نمی‌توانیم جزئیات مشارکت خود را اعلام کنیم اما گفته‌ایم که هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که این نیروها با موفقیت عملیاتشان را انجام می‌دهند.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...