نسخه چاپی

البغدادی؛ عروسكِ كوكیِ افسران صدام است

یك سایت فرانسوی در گزارشی، ابوبكر البغدادی سركرده گروهك تروریستی داعش را عروسكی در دست افسران سابق صدام دیكتاتور معدوم عراق توصیف كرد و نوشت: هدف اصلی این افسران از سردادن شعارهای طایفه‌ای، برافروختن آتش جنگ فرقه‌ای در عراق است.

به گزارش نما به نقل از العالم، سایت اینترنتی موند آفریک فرانسه با انتشار گزارشی درباره جایگاه ابوبکر البغدادی در گروهک تروریستی داعش، نوشت: ژنرال های ارتش صدام دیکتاتور معدوم عراق، از جمله "حجی بکر" افسر سابق اطلاعات بعث، پدیدآوردندگان واقعی گروهک داعش هستند و شعارهای فرقه ای، تنها ابزار آنها برای برافروختن جنگ فرقه ای و جذب تروریست هاست.

در این گزارش که سایت "عربی ۲۱ "آن را منتشر کرده، آمده است: البغدادی تنها عروسکی در دست افسران بازنشسته حزب منحل شده بعث عراق و ویترین مافیای هولناکی است که، در اصل برای در اختیار گرفتن ثروت های عراق و سوریه تلاش می کند.

این گزارش می افزاید: ابراهیم عواد البدری معروف به البغدادی متولد سال ۱۹۷۱ در سامرا یا فلوجه، در جوانی شخص برجسته یا قدرتمند نبود بلکه دانش آموز کم بضاعتی بود که موفق به ورود به دانشکده حقوق نشد و به علت داشتن مشکلات شدید فکری در ارتش عراق نیز پذیرفته نشد و همین مسائل وی را به سوی تحصیلات دینی در دانشگاهی در بغداد سوق داد.

بر اساس این گزارش، البغدادی تنها ۵ سال است که در راس گروه داعش قرار داده شده تا به این گروه مسلح که افسران کارکشته ارتش سابق عراق آن را هدایت می کنند و در حقیقت در صدد توسعه طلبی و سیطره بر میدان های نفت و گاز هستند، رنگ و لعاب دینی بدهد.

در این گزارش خاطرنشان شده که ابوبکر البغدادی سال ۲۰۰۴ به صورت اتفاقی به دست نیروهای آمریکایی در کنار یکی از نزدیکانش که فرماندهی گروهی مسلح را به عهده داشت دستگیر شد و آمریکایی ها تصور کردند وی فردی غیرنظامی است ولی در نهایت او را به زندان بوکا که به مثابه دژی برای تربیت سرکردگان داعش محسوب می شود، منتقل کردند و وی پس از خروج از زندان فعالیت مسلحانه خود را ادامه داد.

این گزارش می افزاید: بحران سوریه فرصتی واقعی برای گروهک داعش شد تا ابعاد جدیدی کسب کند و سرکرده این گروهک نیز توانست با استفاده از این فرصت، به عنوان خطرناک ترین مرد جهان مطرح شود.

به این ترتیب الظواهری در ابتدای بحران (سوریه)، با ارسال نامه ای خواستار ادغام دو گروه النصره و داعش شد اما داعش حامل این نامه را به قتل رساند و دو گروه در سوریه با هم وارد جنگی شدید شدند اما گروهک داعش به علت خون آشام تر بودن، بر حریف خود غلبه کرد و توانست هزاران تروریست را از مناطق مختلف جهان جذب کند زیرا داعش هم به عناصر خود حقوق ماهانه می دهد و هم دست آنها را در استفاده از غنائم باز می گذارد.

این پایگاه خبری فرانسوی در ادامه می نویسد: غارت اموال و دارایی ها و تبلیغات خونین روزمره داعش در شبکه های اینترنتی، به این گروهک و سرکرده آن کمک کرد تا بر مساحت بیشتری از خاک سوریه سیطره یابند و استان پهناور الانبار عراق را به اشغال درآورند.

در پایان این گزارش آمده است: با وجود تمام این مسائل این سوال مطرح است که آیا با توجه به این که منابع مختلف به هدف قرار گرفتن البغدادی در حمله هوایی ماه مارس گذشته ائتلاف آمریکایی ضد داعش اشاره کرده اند و آخرین نوار صوتی وی مربوط به ماه مه گذشته است، آیا هنوز وی در راس داعش قرار دارد؟

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...