نسخه چاپی

حل مشكل كمبود پول خرد تاكسی‌ها

قسم می‌خورد و می‌گوید ۵۰۰۰ تومان پول خرد را به قیمت ۶۰۰۰ تومان از متكدیان در محل زندگیشان می خرد!

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این صحبت یک راننده تاکسی خط پارک وی-هفت تیر است که هر روز دغدغه خرد کردن پول مسافرینش را دارد و می‌گوید: «من که نمی تونم هر روز در به در به دنبال پول خرد باشم!»

وی می‌گوید: بارها به بانکهای مختلف مراجعه کرده‌ایم؛ اما می‌گویند اصلا پول خرد ندارند و تعداد زیادی از همکاران ما در سایر خط‌ها نیز از خیریه‌هایی که دارای صندوق صدقات هستند پول خرد را می خرند!

مشکل پول خرد و ندادن مابقی کرایه تاکسی افراد به دلیل نداشتن پول خرد، یکی از مشکلات همیشگی رانندگان تاکسی و مسافران بوده است که همچنان ادامه دارد. این مشکل در برخی اوقات موجب درگیری لفظی و تنش میان راننده و مسافر می‌شود.

با اینکه برای حل این مشکل پیشنهادات مختلفی از جمله نصب کارتخوان در تاکسی‌ها پیشنهاد شده است اما این طرح بروی کاغذ ماند و به دلیل عدم استقبال بانک‌ها اجرایی نشد و با این حال میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد سرانجام حل این مشکل به ایسنا گفت: مشکل تأمین پول خرد رانندگان تاکسی را در تفاهم نامه‌ای با بانک شهر حل کردیم.

وی از ارائه توضیحات بیشتر به دلیل برگزاری نشست خبری در این مورد خودداری کرد و گفت: این مشکل حل می شود؛ اما شهروندان می‌توانند در صورت اعتراض به هر گونه رفتار رانندگان تاکسی شماره پلاک تاکسی‌های متخلف را برداشته و موضوع را با سامانه ۱۸۸۸ و یا ۱۳۷ در میان بگذارند و قطعا در جلسه مشترکی با حضور راننده متخلف و شهروندی که شکایت دارد و هیاتی از سازمان تاکسیرانی موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شاید بتوان نرخ‌گذاری اشتباه کرایه تاکسی از سوی مدیران شهری را یکی از دلایل دامن زدن به مشکل پول خٌرد دانست؛ چراکه «رند» نبودن کرایه تاکسی ها سبب شده است که رانندگان به هرقیمتی پول خرد مورد نیاز خود را تامین کنند.

۱۳۹۴/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...