نسخه چاپی

خیز ایران و ایتالیا به سمت تجارت ۷ میلیارد یورویی

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: روابط بازرگانی و اقتصادی ایران و ایتالیا از دیرباز خوب بوده و ما خواستار رسیدن به تجارت ۷ میلیارد یورویی در دوران قبل از تحریم هستیم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري صداوسيما، خانم فدريكو گوئيدي که رياست هيات اقتصادي ايتاليا را به تهران بر عهده دارد در كنفرانس مشترك با آقاي نعمت زاده تصريح كرد: توافق وين نه تنها براي ايران و اروپا بلكه براي کل دنيا ثمربخش و مفيد است و چشم انداز ما تجديد روابط گذشته است.

وي با بيان اينكه ما در بخش نفت ، گاز و انرژي همكاري هاي خوبي در گذشته داشتيم گفت : ما امروز تفاهم كرديم همكاريهاي جديدي را در بخش كشاورزي و ماشين آلات مربوط به كشاورزي همچنين صنايع غذايي ، بخش جواهر ، صنايع دريايي ، هوايي و ساخت خودرو آغاز كنيم.

خانم فدريكو گوئيدي افزود : مناسبات بايد بلند مدت باشد ، ما از طريق يك كميسيون مشترك طرح ها را پيگيري مي کنيم و اطمينان دارم همكاري ها بصورت مثمر ثمر ادامه خواهد يافت .

وي گفت: صنعت خودرو از جمله بخش هايي است كه در ماه آينده همكاريهاي خود را در اين زمينه آغاز خواهيم كرد و بر اين باوريم صنعت خودرو ايران با توليد سالانه بالغ بر 1 ميليون و 400 هزار دستگاه نمي تواند محدود به بازار ايران باشد و بايد بخشي از ان را صادر كرد .

خانم فدريكو گوئيدي با بيان اينكه ايتاليا از توانمندي هاي بالايي در توليد قطعات خودرو برخوردار است افزود: همكاري هاي ما منحصر به صنايع بزرگ نخواهد بود و همكاريهاي خود را در حوزه صنايع كوچك و متوسط پي خواهيم گرفت.

وي گفت : ما امروز با گروه صنعتي غدير يك قرارداد 500 ميليون يورويي در بخش فولاد كه ساخت يك نيروگاه هم در ان ديده شده است به امضا رسانديم.

خانم گوئيدي ضمن اشاره به اين موضوع كه علت نزديكي ايران و ايتاليا پيشينه تاريخي و فرهنگي انها است افزود: بايد قبول كنيم كه جهان تغيير كرده و هيچ شباهتي با جهان 15 سال قبل ندارد و لذا رفتار ما هم بايد متناسب با امروز باشد .

وي گفت : ايتاليا جزو كشورهايي است كه از فناوريهاي خوبي برخوردار است ، ما به شركت هاي کوچك و متوسط در بخش هاي مختلف از جمله انرژي تجديد پذير ، فولاد ، ماشين سازي بها داديم و تلاش مي کنيم همكاريهاي خوبي با ايران در اين زمينه ها داشته باشيم.

خانم فدريكو گوئيدي افزود : ما همچنين علاقمنديم تا كارخانه هايي در ايران ايجاد كنيم و در مقابل فرصت حضور در بازار ايتاليا را هم در اختيار فعالان اقتصادي ايران قرار دهيم تا شانس خود را امتحان كنند.

۱۳۹۴/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...