نسخه چاپی

آغاز شمارش معكوس تا المپیك ریو

در فاصله یك سال مانده به المپیك برزیل، سایت ریو ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با ورزشكاران مطرح جهان نظراتشان را در این باره جویا شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، ۵ آگوست ۲۰۱۶ برای نخستین بار آمریکای جنوبی میزبان المپیک خواهد بود که از امروز یک سال به شروع این مسابقات در ریو باقی مانده است.

سایت المپیک ریو در گفت‌وگویی با برخی ورزشکاران مطرح جهان نظراتشان را در این باره پرسیده است.

اوسین بولت ستاره جامائیکایی که برای ششمین بار در المپیک قهرمان شده، ریو آخرین میدان رقابتش در المپیک خواهد بود.

وی در این باره گفت: از حالا یک سال تا المپیک ریو باقی مانده و برنامه‌ام این است در این مسابقات تاریخ‌ساز شوم. من در دوی ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴ در صد متر در المپیک پکن و لندن قهرمان شدم.

وی افزود: در این مدت هر روز به سختی تمرین خواهم کرد. ریو شهر زیبایی است و منتظر هستم شما خبرنگاران را در آگوست ۲۰۱۶ در آنجا ببینم.

چاد لی کلوز شناگر آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین ورزشکارانی است که تلاش می‌کند در این مسابقات یک ستاره باشد. این ورزشکار زمانی مطرح شد که در المپیک لندن بر فلپس غلبه کرد و حتی قصد دارد این کار را بیشتر در ریو انجام دهد؛ شهری که حالا شناخته شده و دوست داشتنی است.

این شناگر آفریقای جنوبی در این باره اظهار داشت: ۸ روز مسابقات المپیک ریو مهمترین روزهای زندگی من خواهد بود. من بهترین عملکرد را خواهم داشت و مدال طلا هدف من است.

کارلی لوید عضو تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا که همراه با تیمش ۳ مدال طلا را در المپیک کسب کرده و از ۵ حضور آمریکایی‌ها در المپیک در ۴ دوره حضور داشته، در المپیک پکن و لندن گلزنی کرد و در فینال جام جهانی ۲۰۱۵ نیز در دیدار با ژاپن ۳ گل به ثمر رساند.

وی به سایت ریو گفت: المپیک همه جهان را شیفته خود می‌کند و من فکر می‌کنم بازی فوق‌العاده‌ای را در ریو شاهد خواهیم بود. چیزهای خوبی درباره جام جهانی فوتبال مردان شنیده‌ام و ما به دنبال این هستیم تا سهمیه المپیک را به دست آوریم و من به آن امیدوارم. این حضور می‌تواند دستاوردی برای کسب مدال طلایی دیگر باشد و این رویا می‌تواند به حقیقت بپیوندد.

جسیکا انیس هیل که با مدال طلایش در رشته هفتگانه در المپیک لندن مشهور شد، بعد از وضع حمل و به دنیا آوردن پسرش دوباره به میدان رقابت بازگشته و برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در ریو تمرکز کرده است، درباره این بازی‌ها خاطرنشان کرد: تمرینات آماده‌سازی من به خوبی پیش می‌رود و هر روز قوی‌تر می‌شوم.

وی افزود: حالا که یک سال به مسابقات باقی مانده و شمارش معکوس آغاز شده علاقه من هم افزایش پیدا کرده است.

سردار سینگ کاپیتان تیم ملی هاکی هند یکی دیگر از ورزشکارانی است که توضیحاتی کوتاه برای حضور در المپیک ریو داده است. وی در این باره به سایت ریو ۲۰۱۶ گفت: برای اولین بار در ۳۶ سال اخیر می‌خواهیم نخستین مدال را کسب کنیم. یک سال برای رسیدن به این هدف فرصت داریم و سخت کار می‌کنیم. به خوبی تمرین می‌کنیم تا نمایش فوق‌العاده‌ای را در ریو داشته باشیم. هاکی ورزش ملی ماست و همه مردم هند می‌خواهند ما در المپیک قهرمان شویم.

لین دن ورزشکار چینی در رشته بدمینتون است. وی درباره هدفش به این سایت گفت: ریو هدف ماست که روی آن تمرکز کرده‌ایم. ریو شهری زیباست که مردم خوبی دارد و فکر می‌کنم در چنین شرایطی برگزاری مسابقات نیز ویژه خواهد بود.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...