نسخه چاپی

باهنر: اختیارات نماینده را نمی‌توان محدود كرد

عکس خبري -باهنر: اختيارات نماينده را نمي‌توان محدود کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینكه نگاه مجلس به تشكیل كمیته مشترك میان قوه مجریه و قوه مقننه مثبت است، گفت: اگر اختیارات نماینده مجلس محدود نشود می‌توان مدیریت كرد كه پاسخگویی به تذكرات و سئوالات نمایندگان موثرتر شود.

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خانه ملت، درباره پیشنهاد معاون پارلمانی رئیس جمهور برای تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت جهت ساماندهی تذکرات و سئوالات نمایندگان، گفت: ایشان ایده‌ای دارد اما نهایی نشده باید نشست در درباره مکانیزم اجرایی شدن آن صحبت کرد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس نمی‌توان اختیارات نماینده مردم در نهاد قانونگذاری را محدود کرد اما می‌توان طوری مدیریت کرد که ضمن هماهنگی بیشتر میان قوا، پاسخگویی مسئولان اجرایی به سئوالات و تذکرات نمایندگان موثرتر شود.

معاونت نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس از ایده تشکیل کمیته مشترک میان قوه مجریه و قوه مقننه استقبال می‌کند و نگاه مثبتی به آن دارد اما فعلاً این طرح در حد پیشنهاد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای لاریجانی نیز با پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک میان قوه مجریه و قوه مقننه موافق است، تصریح کرد: قبل از اجرایی شدن، طراحی مکانیزم مناسب برای این کمیته نیاز به بحث و بررسی دارد تا آنکه توافق دو طرف حاصل شود و کار به نتیجه برسد.

لطف‌الله فروزنده‌دهکردی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز گذشته (سه‌شنبه ۲۰ تیر) از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای سازماندهی به تذکرات نمایندگان خبرداد و گفت: سؤالات و تذکراتی که وارد است را صریحاً پاسخ می‌دهیم؛ همچنین به طور متناوب و مرتب مسئولان اجرایی در کمیسیون‌ها و در صحن مجلس حضور پیدا کرده و به ارائه گزارش می‌پردازند؛ این کمیته مشترک زمینه دیدار نمایندگان را از کارها و پروژه‌ها نیز فراهم می‌کند.

۱۳۹۱/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...