نسخه چاپی

مقاومت مردم و تدبیر رهبری نبود مذاكرات پیش نمی‌رفت

عکس خبري -مقاومت مردم و تدبير رهبري نبود مذاکرات پيش نمي‌رفت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینكه موضوع هسته‌ای بدون مدیریت مدبرانه رهبری پیش نمی‌رفت، گفت: اگر مقاومت مردم نبود چنین دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف به دست نمی آمد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دومین کنفرانس بین‌المللی "از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب" که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد با اشاره به ایستادگی مردم ایران در برابر زیاده خواهی دشمنان ، اظهار داشت: مردم ایران علی الخصوص مردم آذربایجان همواره در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان ایستاده‌اند و امروز هم باعزت و افتخار مسیر رشد و تعالی را با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری ادامه می‌دهند.

وی به موضوعات منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ایران نسبت به سرنوشت کشورهای منطقه بی تفاوت نیست و فارغ از ضرورت همبستگی با کشورهای منطقه امنیت ملی کشور ایجاب می‌کند که به آنها کمک کنیم و در این زمینه تردید وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا هنوز عرق بدنش خشک نشده به قطر می‌رود و با برخی دیگر از کشورهای منطقه در مورد سوریه نظر می‌دهند بدون نظر مردم و یقیناً به نتیجه نخواهد رسید چرا که مردم سوریه زیر بار طراحی‌های آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه که خودشان تروریست‌ها را تربیت می‌کنند، نمی‌روند.

ولایتی ادامه داد: حتماً امروز بشار اسد قدرتمندتر از چهار سال قبل و آغاز بحران است و در برابر داعشی ها که همان بعثی‌های سابق هستند ایستادگی می‌کند و بدون تردید ایران از خواست مردم سوریه عراق و یمن حمایت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به مباحث مرتبط با توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: موضوع هسته‌ای از ابتدا تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بوده است و بدون مدیریت مدبرانه رهبری مذاکرات پیش نمی‌رفت و امروز و بعد از توافق هسته ای مهم‌ترین مساله مراقبـت در اجرای آن است چراکه غربی‌ها در طول تاریخ بسیار بدعهدی کرده‌اند و هر چند که ما با غربی‌ها مذاکره کردیم اما از مذاکره با آنها ذوق زده هم نمی‌شویم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: باید قدر منزلت و استقلال کشور را که به برکت امام و رهبری ایجاد شده را بدانیم زیرا در تاریخ سابقه ندارد که یک کشور در یک طرف و شش کشور در طرف دیگر بنشینند و مذاکره نمایند.

ولایتی در پایان تصریح کرد : اگر مقاومت مردم نبود چنین دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف به دست نمی آمد و ایران اولین کشوری است که در سازمان ملل تصویب شده که می‌تواند انرژی هسته ای داشته باشد.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...