نسخه چاپی

جزئیات دیدار ظریف با ولید معلم

وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای سوری خود گفت كه مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت از عوامل مهم اقتدار سیاست خارجی ما است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آقایان دکترمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه امروز طی مذاکرات مفصل آخرین تحولات منطقه‌ای و روند مناسبات دو جانبه و ابعاد مختلف همکاری‌ها را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

دکتر ظریف با اشاره به ضرورت گسترش تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران‌های جاری تصریح کرد: اراده محکم ایران در پایان دادن به بحران غیر ضروری هسته‌ای و مسیر طی شده در موضوع پرونده هسته‌ای نشانگر قدرت منطق و گفتگو در مقابل تحریم و تهدید بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ایستادگی دولت و مردم سوریه در برابر گروه های تروریستی و تکفیری مواضع تهران مبنی بر اینکه راهکار سیاسی و دیپلماسی بعنوان تنها راهکار حل بحران سوریه می باشد, مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای برای از میان بردن عوامل ناامنی و بی ثباتی اظهار داشت: نقش آفرینی و مشارکت فعال و مسئولانه کشورهای منطقه، زمینه لازم برای رفع تهدید اصلی منطقه که رژیم صهیونیستی است و بیشترین نفع را از گسترش تروریسم برده است فراهم می نماید.

وی در این مذاکرات توافق هسته‌ای را همسو با منافع و ثبات و امنیت منطقه توصیف نموده و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از توافق هسته‌ای اظهار داشت: مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت از عوامل مهم اقتدار سیاست خارجی ما است.

دکتر ظریف همچنین محور مقاومت و مبارزه با افراط و تروریسم را در خدمت منافع و امنیت منطقه توصیف نمودند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان ساخت: مبارزه با افراطی گری و تروریسم به نفع همه است و برای تامین ثبات و امنیت در منطقه باید همه کشورها منافع جمعی و منطقه‌ای را بر منافع محدود خود ارجح بدانند.

در این دیدار آقای ولید معلم هم با تبریک توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به حمایت و استقبال کشورهای مختلف جهان و همچنین مقاومت و حامیان مقاومت, این توافق را نشانه و ثمره درایت و مقاومت رهبری, دولت و ملت ایران خواند.

وی با استراتژیک خواندن روابط ایران و سوریه مناسبات دو کشور را مستحکم و خدشه ناپذیر خوانـد و از حمایت های معنوی و مواضع روشن و محکم ایران در مبارزه مردم و دولت سوریه علیه تروریسم و نیروهای حامی آنان تقدیر کرد.

ولید معلم در این مذاکرات گزارشی از آخرین تحولات میدانی در سوریه و پیروزی‌های ارتش و مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری ارائه و با اظهار اینکه دولت سوریه همواره با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه مند هستند گفتگو کرده است, دیدگاه‌های رئیس جمهوری سوریه را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در این مذاکرات دستیابی به راه حل پایدار و برقراری صلح و امنیت را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و به دور از تبلیغات با داعش و سایر گروه های تکفیری دانست.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...