نسخه چاپی

۵۵۰۰ سنگ‌بری تعطیل شد

رئیس اتحادیه واحدهای سنگبری استان تهران با بیان این كه از مجموع ۶ هزار واحد سنگبری كشور ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل شده‌اند،گفت: كل اعضای سنگبری ایران به دلیل اعتراض در دریافت مالیات بر ارزش افزوده تعطیل كره اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه از یک سال گذشته مشکلات واحدهای سنگبری در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته است، اظهار داشت: سال گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس و رئیس سازمان امور مالیاتی مشکلات خود را اعلام کردیم و قرار شد 10 درصد اضافه بر مالیات بر درآمد خود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای سنگبری به قول خود عمل کرده و براساس این تفاهم نامه مالیات ها را پرداخت کردند، افزود: اما سازمان امور مالیاتی این تفاهم نامه را قبول نداشته و براساس استدلال‌های خود می‌خواهد مالیات بر ارزش افزوده را از واحدهای سنگبری دریافت کند.

رئیس اتحادیه واحدهای سنگبری استان تهران اضافه کرد:تشدید مشکلات تولیدکنندگان این بخش باعث شد تا در یک ماه گذشته در یک مراسم افطاری که ریاست مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشت مشکلات خود را اعلام کنیم که در نهایت قرار شد فردای آن روز یعنی 14 خردادماه به دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده و نشستی را با رئیس سازمان امور مالیاتی برای رفع مشکلات خود برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: فردای آن روز به دفتر آقای لاریجانی مراجعه کردیم اما با برخورد نامناسب رئیس سازمان امور مالیاتی مواجه شدیم. حتی او تاکید کرد که قول وزیر اقتصاد به وی ارتباطی نداشته و شما باید مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت کنید. نمایندگان واحدهای سنگبری بعد از صحبت‌های عسگری به نتیجه ای نرسیدند و جلسه‌ای هم برگزار نشد.

حجارزاده با اشاره به اینکه به دنبال توهین‌های آقای عسگری به نمایندگان واحدهای سنگبری تصمیم گرفتیم تا واحدهای خود را تعطیل کنیم، اظهار داشت: کل اعضای واحدهای سنگبری ایران به دلیل اعتراض در دریافت مالیات بر ارزش افزوده و رفتار نامناسب آقای عسگری تعطیل شده‌اند به نحوی که از 23 و 21 ماه گذشته واحدهای استان اصفهان و تهران تعطیل شده‌اند. قم نیز از امروز و لرستان از هفته گذشته واحدهای خود را تعطیل کرده است در مجموع هم اکنون از مجموع 6 هزار واحد سنگبری کشور 5 هزار و 500 واحد تعطیل شده‌اند.

وی با اعلام اینکه اعتراض ما از طریق آقای سرقینی معاون امور صنایع معدنی وزارت صنعت به وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است، گفت: امیدواریم طی روزهای آینده تصمیم مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای سنگبری انجام شود.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...