نسخه چاپی

افزایش خودكشی در زندان‌های آمریكا

وزارت دادگستری آمریكا با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد كه شمار مرگ ومیر زندانیان آمریكایی در3 سال گذشته افزایش بی سابقه ای داشته و درصدقابل ملاحظه ای از این مرگ ها به دلیل خودكشی بوده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که درسال 2013 میلادی 4 هزار و446 نفر در زندان های این کشور جان خودرا ازدست داده اند و علت مرگ شمار زیادی از آنان خودکشی بوده است.

این گزارش که با همکاری «اداره آمار قضایی آمریکا» تهیه شده با در نظر گرفتن کاهش تعداد زندانیان آمریکایی در سال 2013 نسبت به سال پیش از آن این افزایش را نگران کننده خوانده است.
در گزارش یادشده آمده است که در سال2013 برای سومین سال پیاپی آمار مرگ ومیر ها در زندان های غیر ایالتی آمریکا نیز افزایش یافته و از 958 نفر درسال 2012 به 967 در این سال رسیده است.
گزارش مذکور رقم خودکشی زندانیان آمریکایی در سال2013 را 327 نفر اعلام کرده و اشاره کرده است که این رقم 34 درصد از مجموع مرگ و میرهای داخل زندان های آمریکا را تشکیل می دهد.

وزارت دادگستری آمریکا افزایش محسوس مرگ و میر ها درزندان های این کشور در فاصله 15سال گذشته و دلایل آن را حوادث مختلف، مصرف مواد مخدر و مواد الکلی، بیماری های گوناگون و خود کشی ذکر کرده است.

بر اساس این گزارش، 89 درصد از این مرگ و میر ها در اثر بیماری های گوناگون و توجه نکردن مسوولین زندان ها به سلامتی زندانیان بوده است.

«لیندزی هیز» مسوول «مرکز ملی نهاد ها و چاره جویی های» آمریکا دلیل روی آوری افرادی را که برای نخستین بار به زندان می افتند به خودکشی، آماده نبودن آنها برای رویارویی با انزوای شدید وخشونت های رایج در زندان های این کشور و همچنین نگرانی نسبت به آینده خود عنوان کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا این گزارش را درپی جنجال ها و انتقادات مربوط به خودکشی یک کنشگر سیاهپوست این کشور به نام «ساندرا بلند» که به خاطر تخلف رانندگی درماه گذشته به زندان افتاد و در یکی از زندان های ایالت تکزاس خود را حلق آویز کرد منتشر کرده است.

۱۳۹۴/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...