نسخه چاپی

رازهای موفقیت و درخشش در آزمون سراسری

من همیشه به رتبه برتر و حتی رتبه یك فكر می‌كردم ولی می‌دانستم كه بلند پروازی است، با آزمون‌های آزمایشی كه در طول سال تحصیلی انجام می‌دادم به خودم امیدوار بودم

به گزارش نما، روزنامه ایران نوشت:

پژمان شهبازی دستجرده، رتبه اول گروه آزمایشی ریاضی از اصفهان

لطف خداوند و کمک و پشتیبانی خانواده ام از جمله عوامل اصلی موفقیتم در کنکور امسال است. همچنین تلاش معلمان مدرسه و کادر آموزش و پرورش استان اصفهان در کسب این رتبه برایم بسیار با ارزش بود. تمام سعی‌ام را به کار بستم تا در کنکور امسال بتوانم بهترین نمره را کسب کنم. من در هیچ کلاس آموزشی کنکور شرکت نکردم و فقط سال چهارم دبیرستان در آزمون‌های کانون شرکت کردم.

به نظر من برای رسیدن به موفقیت باید شناخت درستی از مسائل زندگی داشت و در کنار آن سعی و کوشش نیز کرد تا به آن هدفی که می‌خواهیم برسیم.



پویا همدانیان، رتبه نخست گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از کاشان

برای موفقیت در کنکور عوامل متعددی دخیل هستند و نمی‌توان فقط به چند مورد بسنده کرد. در مورد خودم در وهله اول نقش موثر پدر و مادرم است که شرایطی به وجود آوردند تا بدون استرس بتوانم به مطالعه درس‌های کنکور بپردازم. علاقه من برای یادگیری زبان‌های خارجی به تشویق والدینم بر می‌گردد. من از 8 سالگی علاقه‌مند به فراگیری زبان انگلیسی بوده‌ام و از همان سال به آن اهمیت می‌دادم؛ چرا که یادگیری زبان امری فرّار است و باید همیشه در پی آن باشید. به نظرم بدون پشتکار نمی‌شود به جایی رسید. افراد زیادی در جامعه هستند که استعدادهای فراوانی دارند اما به سبب نبود پشتکار به موفقیت‌های مورد نظرشان دست پیدا نمی‌کنند. به قول معروف «هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.»

همیشه در راه و مسیر موفقیت، پستی و بلندی وجود داشته و هیچگاه این مسیر صاف و هموار نیست؛ مهم آن است که افراد در این راه هیچگاه ناامید و دلسرد نشوند، باید در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشند و با توکل به خدا بتوانند به موفقیت برسند.

المیرا آشفته، رتبه دوم گروه آزمایشی هنر از تهران

تلاش کردن و با تمرکز درس خواندن و دور از استرس بودن از عوامل مهم موفقیت در آزمون کنکور است. من به دلیل داشتن دیپلم گرافیک به هیچ کلاس و آموزشگاه‌های خصوصی برای کنکور نرفتم.

توصیه من به جوانان این است که در هر زمینه‌ای که می‌خواهند فعالیت کنند تمرکز کامل داشته باشند و با آگاهی کامل به سراغ آن کار بروند.







محمدرسول یزدیان، رتبه دوم گروه آزمایشی ریاضی از شهر قم

از اوایل تیرماه سال گذشته برای قبولی در کنکور شروع به درس خواندن کردم و در طول سال تلاش می‌کردم تا دروسی را که معلمان در کلاس آموزش می‌دادند به خوبی گوش کرده و متوجه شوم، پس از آن در خانه تست می‌زدم. هیچ آموزشگاه و کلاس کنکوری نرفتم و فقط دو یا سه بار در کنکورهای آزمایشی شرکت کردم. همچنین تلاش کردم تا در امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان نمرات خوبی را کسب کنم چرا که سوابق تحصیلی در قبولی کنکور سهم ۲۵ درصدی دارد.

اگر هر فردی در زندگی هدف مشخصی داشته باشد و طبق برنامه‌ای منسجم پیش برود، هم اعتماد به نفس پیدا می‌کند و هم در خط درستی هدایت می‌شود، این رویکرد در نهایت موجب موفقیت می‌شود. دیگر اینکه از کارهایی که به صورت شتابزده است خودداری کنند و با صبر و بردباری پیش بروند.





سید ابوالفضل میر رضی، رتبه دوم گروه آزمایشی علوم انسانی از اصفهان

توکل به خدا و حمایت‌های معنوی و نظارت کافی پدر و مادرم سبب موفقیتم در کنکور سراسری شدند. من برنامه روزانه‌ای برای درس خواندن خود نوشتم و بر اساس اهمیت دروس نسبت به خواندن دروس علوم انسانی اقدام کردم. تک بعدی نبودم که فقط در جنبه درسی پیشرفت داشته باشم. در کلاس‌های فوق برنامه به هیچ عنوان شرکت نکرده‌ام و تنها زیرپوشش آموزش‌های کلاس‌های مدرسه قرار گرفته‌ام و هیچ نیازی به حضور در کلاس‌های فوق برنامه برای موفقیت در کنکور نداشتم.

توصیه من این است که درحیطه درسی یا زمینه‌های دیگر زندگی تک بعدی نباشند، با توکل به خدا تا آنجا که می‌توانند تلاش خودشان را بکنند تا به موفقیت برسند.

کنکور سراسری سال 94 هم برگزار شد و نتایج این ماراتن روی سایت‌ها رفت. در این میان 15 نفر گوی رقابت را از 900 هزار نفر دیگر ربودند و در صدر تازه‌واردهای دانشگاه قرار گرفتند. وقتی به تصویر چهره نفرات اول تا سوم گروه بنگریم، در ظاهر هیچ تفاوتی با دیگر شرکت کنندگان کنکور سراسری ندارند، اما وقتی عمیق‌تر نگاه ‌کنیم در خواهیم یافت این چهره‌ها موفق ترین شرکت‌کنندگان آزمون سراسری امسال هستند. از همین رو به میان 10 نفر از برترین‌های جوان کنکور سراسری 94 رفتیم و از آنها در باره موفقیت شان جویا شدیم. سوال‌های ما این‌ها بودند:

راز موفقیت شما در کنکور چیست؟

توصیه‌تان به جوانان برای موفقیت در سایر مراحل زندگی چیست؟



سارا همتی، رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی از تبریز

من معتقدم پشتکار و هدف مشخص از عوامل اصلی در کسب نتیجه مورد نظر در کنکور است و مسیر مهمتر از هدف است بدین معنا که من هیچگاه به کسب رتبه نخست نمی‌اندیشیدم و خودم را از لحاظ روانی درگیر این امر نمی‌کردم. وقتی مسیر را مشخص کنی به طور حتم به هدفت خواهی رسید. هیچگاه به کلاس و آموزشگاه‌های خصوصی برای کنکور نرفتم بلکه بیشتر در مدرسه مطالعه می‌کردم و جهت اشکالات درسی از دبیران همان دبیرستانی که درس می‌خواندم کمک می‌گرفتم، چرا که بر این باور بودم که همه چیز دست خود آدم است و اگر فرد هدف مشخصی داشته باشد می‌تواند در یک مسیر درست بدان دست یابد.

اول توکل به خدا داشته باشند و بعد هم اینکه اگر هر فرد هدف مشخصی داشته باشد می‌تواند در یک مسیر درست به آن دست یابد و موفق شود.





فائزه قائم دوست، رتبه سوم گروه آزمایشی علوم تجربی از زاهدان

توکل و ایمان به خدا از جمله عوامل موفقیتم در آزمون کنکور سراسری بوده است، همچنین در این زمینه ضمن تلاش مضاعف، از تمام توانم برای موفقیت استفاده کردم هر چند نباید از حمایت‌های پدر و مادر غافل شد، آنان بی نهایت مرا یاری رساندند. درهیچ کدام از آزمون و موسسات سطح شهر شرکت نکرده و فقط وابسته به مدرسه و کتاب‌های درسی بودم و برای اینکه از میزان درصد تست‌های خود آگاه شوم فقط در سه مرحله آزمون آزمایشی شرکت کردم. با وجود اینکه سیستان و بلوچستان از محروم‌ترین استان‌های کشور به حساب می‌آید، من اجازه ندادم این محرومیت جلوی پیشرفتم را بگیرد، تمام تلاشم را کردم که نتیجه آن به لطف الهی خوشحالی امروز من و خانواده‌ام است.

تلاش زیاد در زندگی و داشتن هدفی مشخص و توکل و ایمان به خدا رمز موفقیت در زندگی است.





علی کیانی نیستانکی، رتبه نخست گروه آزمایشی علوم انسانی از تهران

پشتکار از جمله عوامل اصلی در کسب موفقیت من در این رشته است و خانواده از جمله دیگر عواملی است که در کسب نتایج مورد نظر نقش مهمی‌ دارند و بر همین اساس نیز نمی‌توان از این فاکتور در زمان کنکور چشم پوشی کرد. من از هیچ آموزشگاه خصوصی بهره مند نشدم و همان دروس مدرسه را خواندم.

هدف گذاری وتلاش در هر زمینه در زندگی مخصوصا تلاش و توکل به خدا می‌تواند موفقیت را در پی داشته باشد.

آناهیتا هدایتی، رتبه نخست گروه آزمایشی هنراز تهران

بعد از اینکه در رشته ریاضی دیپلم گرفتم، تغییر رشته دادم و در پیش دانشگاهی هنر خواندم به همین دلیل نحوه درس خواندنم متفاوت بود و به جز مدرسه از کلاس‌های فوق‌العاده یک آموزشگاه هم استفاده می‌کردم. به نظر من برای موفقیت فقط باید تلاش کرد و خانواده نیز در ایجاد آرامش و محیطی دور از استرس تاثیر مهمی‌دارد.

توصیه من به هم سن و سالهای خودم این است که دنبال حرفه و رشته ای بروند که به آن علاقه دارند.

ابوالفضل مشیری، رتبه سوم گروه آزمایشی علوم انسانی از اصفهان

من همیشه به رتبه برتر و حتی رتبه یک فکر می‌کردم ولی می‌دانستم که بلند پروازی است، با آزمون‌های آزمایشی که در طول سال تحصیلی انجام می‌دادم به خودم امیدوار بودم و بعد از کنکور هم تخمین رتبه 10 تا 20 را داشتم. درس خواندن من از سال سوم که امتحانات نهایی داشتیم جدی‌تر شد و با نزدیک شدن به زمان کنکور تمام فکرم را معطوف درس خواندن کردم. روزهایی که مدرسه نمی‌رفتم بین 10 تا 12 ساعت درس می‌خواندم و در روزهای نزدیک کنکور با حداکثر توان و تا 13 ساعت هم مطالعه داشتم. من فقط در کلاس‌های فوق برنامه‌ای که در مدرسه گذاشته می‌شد شرکت می‌کردم و جز شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش در هیچ آزمونی شرکت نکردم.

با سعی و کوشش و توکل به خدا می‌توان به موفقیت رسید.

۱۳۹۴/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...