نسخه چاپی

تركیه نماینده اتحادیه عرب را احضار كرد

وزارت خارجه تركیه، روز پنجشنبه نماینده اتحادیه عرب در آنكارا را در اعتراض به اظهارات دبیر كل این اتحادیه درخصوص عملیات نظامی این كشور در شمال عراق، احضار كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزارت خارجه ترکیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ترکیه «محمد الفاتح ناصری» نماینده اتحادیه عرب در آنکارا را به مقر وزارت خارجه این کشور فراخواند تا مراتب اعتراض به اظهارات «نبیل العربی» دبیر کل این اتحادیه درخصوص عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را به احضار وی برساند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تصریح کرده است که اظهارات العربی تنها دیدگاه شخصی وی را نشان می‌دهد و رایزنی درباره این اظهارات با کشورهای عضو اتحادیه عرب صورت نگرفته است.

وزارت خارجه ترکیه افزود : ما مواضع روز سه‌شنبه نبیل العربی درخصوص عملیات نظامی ترکیه بر ضد اعضای حزب کارگران کردستان (‌پ‌ک‌ک) در شمال عراق را محکوم و رد می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه دولت عراق آشکارا اعلام کرده است نمی‌تواند از اجرای حملات تروریستی پ‌ک‌ک بر ضد ترکیه و شهروندان این کشور از خاک خود، جلوگیری کند، چنین موضعی در قبال عزم راسخ و مبارزه ترکیه با تروریسم که بر اساس قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد، غیرقابل درک است.»

طبق این گزارش، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، در اظهارات روز سه‌شنبه خود با محکوم کردن بمباران ترکیه علیه مناطقی در شمال عراق، از آنکارا خواست تا به حاکمیت عراق در تمامی خاک این کشور احترام بگذارد و به اصول حسن همجواری و به توافق‌های امضا شده میان عراق و ترکیه پایبند باشد.

دبیر کل اتحادیه عرب اظهار داشت که این اتحادیه تمامی اقدامات تروریستی که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را هدف قرار می‌دهد، محکوم می‌کند.

۱۳۹۴/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...