نسخه چاپی

هند ماهواره‌های امریكا را به فضا می‌فرستد

سازمان تحقیقات فضایی هند در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی ۹ ماهواره امریكایی را به فضا پرتاب خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، این اولین باری است که سازمان تحقیقات فضایی هند یک ماهواره امریکایی را به فضا می فرستد. هند پیش از این ماهواره هایی از انگلیس را با موفقیت در مدار زمین قرار داده بود.

یک فروند موشک ماهواره‌بر PSLV-XL را که ۴۴/۴ متر طول و نزدیک به ۳۲۰ کیلو گرم وزن داشت را به همراه ۵ ماهواره انگلیسی که در مجموع حدود یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم وزن داشتند را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره‌ ها ساخت شرکت انگلیسی Surray بوده و طی ۷ سال عمر خود قادر خواهند بود هر هدفی را در سطح زمین رصد کنند.

از این ماهواره‌ ها می‌توان برای نظارت بر منابع زمین، محیط زیست و رصد بلایای طبیعی استفاده کرد. ماهواره SPOT ۷ فرانسه که ۷۱۴ کیلوگرم وزن داشت تنها ماهواره خارجی بسیار سنگینی بود که سازمان فضایی هند در مدار زمین قرار داده بود. این ماهواره ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۴ در مدار زمین قرار گرفته بود.

اکنون نوبت به امریکا رسیده تا سازمان تحقیقات فضایی هند در فاصله زمانی بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۹ ماهواره نانومیکرو آمریکایی را به فضا پرتاب کند. امریکا، بیستمین کشوری است که ماهواره های خود را از طریق سازمان تحقیقات فضایی هند به فضا می فرستد. اولین ماهواره امریکایی در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به فضا پرتاب خواهد شد.

سازمان تحقیقات فضایی هندISRO یا آژانس فضایی اصلی هند، بزرگ‌ترین آژانس فضایی دولتی دنیا به‌ شمار می‌ رود. هدف اصلی این سازمان توسعه فناوری فضایی و کاربرد آن در منافع ملی است.

۱۳۹۴/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...