نسخه چاپی

تجلیل از خادمان گل‌آرایی اعتاب مقدسه

دومین گردهمایی خادمان گل‌آرایی اعتاب مقدسه با هدف تجلیل از متبرعین و اهداء كنندگان گل به حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در مراسمی با حضور خادمان حرم امام رضا (ع)، متبرعین، فعالان بازار گل و گیاه، خانواده شهدای هسته‌ای و مدافعان حرم و تعدادی از مدیران ستاد بازسازی عتبات عالیات از خادمان گل‌آرایی اعتاب مقدسه و متبرعین بازار گل وگیاه تجلیل شد.
عباس قطب الدینی مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در این مراسم با تجلیل از زحمات خادمان گل‌آرایی اعتاب مقدسه گفت: بیش از یک دهه از آغاز به‌کار ستاد بازسازی عتبات می‌گذرد، در این مدت با مشارکت مردم و حمایت مراجع عظما، 150 پروژه بازسازی و نوسازی در اعتاب مقدسه اجرا شده است.
وی با بیان اینکه امروز ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای را در دست اجرا دارد افزود: پروژه ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) با زیربنای 220هزارمترمربع در حرم مطهر علوی و صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلا ازجمله شاخص‌ترین طرح‌های توسعه‌ای است که هم اکنون با مشارکت خوب مردم در حال اجراست.
براساس این گزارش، حسین فرجی مسئول گروه گل‌آرایی عتبات مقدسه نیز در این همایش با ارایه گزارشی از فعالیت مجمع محبان فاطمه الزهرا (س) گفت: این مجمع از سال 71 با گل آرایی هیات‌های مذهبی تهران کار خود را آغاز کرد و در سال 84 با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات به گل‌آرایی حرمین شریف کربلا در اعیاد شعبانیه و حرم مطهر امام علی(ع) در عید غدیر پرداخت.
فرجی با اشاره به اینکه از سال 88 با پشتیبانی و همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در هر یک از ایام ولادت و جشن‌ها تمامی حرم‌های مطهر در عراق گل آرایی می‌شود، عنوان کرد: در آخرین مورد با دو تریلر گل‌های اهدایی از بازار گل امام رضا (ع) و شهید محلاتی در ایام شعبان تمام اعتاب مقدسه در عراق گل آرایی شد.
مسئول گروه گل آرایی عتبات مقدسه تصریح کرد: آرزوی همه مسئولان و خادمان این مجمع آن است که روزی با نابودی وهابیت پس از ساخت ضریح های مطهر ائمه بقیع آن مکان را گل آرایی کنیم.
وی ادامه داد: طی 2 سال اخیر در ولادت حضرت زینب (س) و ولادت حضرت رقیه (س) اعتاب مقدسه کشور سوریه گل آرایی شد.
مسئول گروه گل آرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان با اشاره به اینکه تمام گل هایی که در برنامه های این مجمع مورد استفاده قرار می‌گیرد اهدایی است، خاطرنشان کرد: امسال مقرر است در روز ولادت امام رضا (ع) دو صحن بزرگ انقلاب و آزادی توسط این گروه گل آرایی شود.
از حاشیه‌های جالب این همایش حضور یک نو عروس و داماد بود که این زوج جوان در روز جشن ازدواج خود، بخشی از هدایای عروسی را برای بازسازی اعتاب مقدسه اهدا کردند.
همچنین در این همایش از مقام شامخ خانواده شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

۱۳۹۴/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...