نسخه چاپی

زیبا كلام : باید با تمام وجود نظام اسلامی را حفظ كنیم

عکس خبري -زيبا کلام : بايد با تمام وجود نظام اسلامي را حفظ کنيم

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تحقق بخشی از خواسته‌های ملت از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون، گفت: باید برای تحقق كامل خواسته‌ها این نظام را حفظ و زمینه تداوم تدریجی آن را فراهم كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج صادق زیباکلام چهارشنبه‌ شب در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 را یادآور شد و اظهار کرد: در آن زمان تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی روی امام خمینی(ره) اتفاق نظر داشتند و از وی پیروی می‌کردند.

به گفته این استاد علوم سیاسی دانشگاه، مواضع امام راحل(ره) روشن، ضد امپریالیستی و آزادی‌خواهانه بود و جز سازمان مجاهدین تمامی گروه‌ها وی را محور وحدت و اتفاق نظر قرار داده بودند و این مهم زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقد به جمهوری ایرانی، عده‌ای معتقد به این نظام با کمی تغییرات، عده‌ای معتقد به جمهوری ملی و عده‌ای معتقد به نظام سلطنتی هستند و این بستری برای بی‌ثباتی خواهد بود که باید با بندبند وجود این نظام اسلامی را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: باید آرام آرام و منظم برای تکامل این نظام تلاش کنیم تا به تمامیت خواسته‌های دموکراتیک ملت در این نظام دست یابیم.

زیباکلام یادآور شد: در صورتی که این نظام از بین برود تمامی آزادی‌ها از بین رفته و برخی اتفاقات از جمله اتفاقات استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، آذربایجان، کردستان و خوزستان خواهد افتاد.

وی گفت: پس باید این نظام را حفظ کرد و آن را به صورت منظم جلو برد.

معتقد به شرکت در انتخابات هستم

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه به شاخص‌های دموکراسی یک دولت اشاره کرد و عزل و نصب حکومت توسط رأی مستقیم مردم، عدم عدول از قانون اساسی و پاسخگو بودن در قبال عملکردش به ملت را از جمله این ویژگی‌ها عنوان کرد.

به گفته وی، خاتمی و احمدی‌نژاد هر دو معتقد بودند که باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند.

زیباکلام ویژگی پاسخگو بودن دموکراسی در برابر ملت و مجلس را مورد مناقشه خواند و تصریح کرد: چون تمامی دولت‌ها معتقدند که برای مردم کار می‌کنند و حتی نفس کشیدن آنها هم به خاطر ملت است.

وی افزود: هیچ حکومتی در طول تاریخ نگفته است که من از مردم بدم می‌آید بلکه معتقدند که جز خدمت به مردم برای چیز دیگری نیامده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر چه در واقعیت به مردم خدمت می‌کنند اما باید مجلس به عنوان داور تمامی اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهد و دو طرفه قضاوت کند.

زیباکلام در پایان گفت: با جدیت معتقد به شرکت در انتخابات و تبلیغ برای شرکت در انتخابات هستم چون استدلال من این است که باید نمایندگانی با افکار متفاوت به مجلس راه یابند و اگر فکر می‌کنید که نماینده‌ای تاثیرگذار در مجلس خواهد بود آن را برگزینید.

۱۳۹۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...