نسخه چاپی

قهرمانی آسیا از كف ایران رفت

تیم ملی والیبال ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا برابر ژاپن شكست خورد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، ملی پوشان والیبال ایران که با برتری مقابل استرالیا و چین به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتند عصر امروز در سالن مجموعه ورزشی آزادی به مصاف ژاپن رفتند.

ژاپنی ها که از یک مربی ایرانی به نام احمد مساجدی در کادر فنی خود بهره می بردند با عبور از سد کره جنوبی و قطر به فینال رسیدند.

شاگردان پیمان اکبری که در قالب تیم ب ایران در این مسابقات خوش درخشیدند در سالن مملو از جمعیت آزادی بازی را آغاز کردند. ژاپنی ها در ست اول بهتر ظاهر شدند و فاصله سه امتیازی ایجاد کردند و درخواست های وقت استراحت کادر فنی نیز بی نتیجه بود. فاصله امتیازها در اواسط ست بیشتر هم شد و در نهایت این ست با برتری ۲۵-۱۷ به سود ژاپن خاتمه یافت.

ژاپنی ها ست دوم را هم بهتر آغاز کردند و ۷-۳ پیش افتادند تا کار برای شاگردان اکبری سخت شود اما ملی پوشان خیلی زود فاصله را کاهش دادند و وقت اول استراحت فنی نیز با برتری ۸-۶ ژاپن فرا رسید. ایران در امتیاز ۱۰ به ژاپن رسید تا تماشاگران به برتری در این ست امیدوار شوند اما این ژاپنی ها بودند که با برتری ۱۶-۱۴ به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند و در نهایت نیز ۲۵-۲۲ پیروز شدند.

در ست سوم دو تیم کار را پایاپای آغاز کردند و تماشاگران امیدوار بودند مانند بازی نیمه نهایی، ایران پس از شکست در دو ست اول، در نهایت با برتری در ست های بعدی به پیروزی برسد. وقت استراحت اول فنی با برتری ۸-۶ ایران همراه بود و در ادامه نیز برتری خود را حفظ کردند و وقت استراحت فنی دوم نیز با برتری ۱۶-۱۲ ایران همراه شد. بازی بهتر شاگردان اکبری باعث شد این ست با نتیجه ۲۵ -۱۸ به سود ایران خاتمه یابد و کار به ست چهارم کشیده شود.

ژاپن در ست چهارم همانند دو ست اول ظاهر شد و از ایران پیش افتاد. چشم بادامی‌ها فاصله خود با ایران را حفظ کردند و ۱۶-۱۳ پیش افتادند تا شانس خوبی برای کسب پیروزی داشته باشند. در نهایت نیز تجربه بالای یاران شیمیزو باعث شد ژاپن این ست را ۲۵-۲۲ به سود خود خاتمه داده و با کسب پیروزی ۳-۱ قهرمان آسیا شود و تیم ملی ب ایران هم در کمال شایستگی به مقام در خور نایب قهرمانی دست یابد.

در بازی رده بندی نیز تیم چین با برتری سه بر دو برابر قطر به مقام سوم مسابقات دست یافت.

۱۳۹۴/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...