نسخه چاپی

احزاب سیاسی كشور نیازمند توسعه است

رئیس كمیته انتخابات اصلاح طلبان در ایلام گفت: احزاب سیاسی كشور نیازمند توسعه است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن رهامی امروز در همایش اصلاح‌طلبان که با حضور حجت‌الاسلام خامنه‌ای دبیر کل مجمع پیروان خط امام (ره) در سالن همایش فرهنگیان در شهر ایلام برگزار شد، اظهار داشت: اصلاحات به دنبال جبران شکست تاریخی خود است و تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به دو دستگی در بین اصولگرایان، شرایط جبران شکست را برای اصلاح‌طلبان فراهم می‌شود و ما به دنبال انتقال تجربیات خود به افرادی که دغدغه اصلاح نظام سیاسی کشور را دارند، هستیم.

رئیس کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان بابیان اینکه جریان اصلاح‌طلبی جریانی ساختارشکن نیست، عنوان کرد: هدف اصلی توسعه مردم‌سالاری اصلاح ساختار سیاسی کشور است که پس‌ از آن ما می‌توانیم به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

وی گفت: اصلاحات به دنبال ساختارشکنی و انجام اعمال خارج از قانون اساسی نیست و هیچ‌چیزی را خارج از قانون اساسی نمی‌خواهیم.

رهامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید برای مجلس شورای اسلامی افراد پاک و سالم انتخاب شوند و حتماً اصلاح‌طلبی آنها در درجه دوم قرار داشته باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ساختار سیاسی کشور احزاب هستند که لازم است این احزاب توسعه پیدا کنند و در این زمینه احزاب باید یارگیری کنند.

رئیس کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان عنوان کرد: اگر از زمان پیروزی در انتخابات شخصی که وارد مجلس شده است خود را از احزاب دور بداند یک موضوع ناصحیح است.

وی گفت: قانون اساسی مشروطه قانون خوبی بود که در عمل کردن به آن مشکلاتی پیش آمد که اجرا نشد که در یک طرف دلیل اجرا نشدن آن به تمامیت‌خواهی حکومت و در طرف دیگر کم‌کاری خود ما دخالت داشت.

رهامی خاطرنشان کرد: دوران مشروطه دوران آغاز قانونمندی اصلاحات در کشور بود که البته به تأیید علمای بزرگی نیز رسید چرا که حکومت و همه اجزای آن کارگزار مردم هستند و باید کار کنند.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌ها کم هزینه‌تر بود و بعدازآن قانون اساسی توسط بزرگان انقلاب تدوین و بعدازآن مقرر شد مردم اداره امور را در دست بگیرند.

۱۳۹۴/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...