نسخه چاپی

آمریكا حملات تروریستی در كابل را محكوم كرد

وزارت امور خارجه آمریكا با انتشار بیانیه ای، حملات اخیر در «كابل» پایتخت «افغانستان» را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه آمده، تصریح شده است: آمریکا مجموعه حملات تروریستی دیروز در کابل را محکوم می کند. این حملات به کشته شدن دست کم ۴۴ نفر و مجروح شدن صدها نفر منجر شده است.

در ادامه این بیانیه بدون اشاره به حمایت های دهه های اخیر این کشور از گروه های تروریستی در سراسر جهان آمده است: اینگونه اقدامات هیچ توجیهی ندارد. ما از طالبان و سایر گروه های مسلح در افغانستان می خواهیم تا به خشونت در افغانستان پایان دهند.

شب گذشته ابتدا یک حمله انتحاری مقابل آکادمی پلیس کابل رخ داد؛ سپس افراد مسلح به معاونت وزارت مبارزه با مواد مخدر و یک مقر نیروهای خارجی حمله کردند. حملات دیشب کابل تلفات زیادی بر جای گذاشت.

امروز و به دنبال حوادث تروریستی روز گذشته، جلسه فوق العاده کابینه دولت افغانستان به ریاست «اشرف غنی» انجام شد و موضوعات امنیتی و رسیدگی به آسیب دیدگان حملات تروریستی اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشرف غنی ضمن بررسی اوضاع امنیتی، کمیسیونی را موظف کرد تا به طور ویژه به آسیب دیدگان رسیدگی کند و زمینه خدمات رسانی بهتر را برای آنان فراهم آورد.

۱۳۹۴/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...